Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hansatee sai laeva poole hinnaga
Kust saite raha eile üle lahe sõite alustanud uue autokatamaraani ostmiseks ja kui hea ost see oli?
Raha andis Rootsi pank SEB seitsme aasta peale. Kuna meid juba usaldatakse, saime laenu soodsatel tingimustel.Üks asi on see, kui palju maksime, aga hoopis tähtsam, mis asi väärt on.
Kas vastab tõele, et maksite selle 1997. aastal ehitatud kiirlaeva eest 225 miljonit Eesti krooni?
Ütleme nii, et te ei eksi, kui ütlete, et hind oli 15 miljoni USA dollari ringis. Kui ma peaksin praegu selle maha müüma, siis alla 26 miljoni dollari ei küsiks.
Kuidas siis õnnestus selline uskumatult kasulik tehing teha?
See oli tõesti meie esimene nii kasulik tehing. Laev oli ühe Poola laevafirma kasutuses ja sõitis Malmö vahet. Kuna see laevafirma sattus raskustesse, müüs pank laeva maha. Panga huvi oli kätte saada ainult oma raha, muu teda ei huvitanud. Meie olime lihtsalt õigel ajal kohal. Meie pakkumine oli esimene ja see võeti kohe vastu, ehkki hiljem tuli ka paremaid pakkumisi. Mõni mees ei öelnud mulle pärast lepingu allakirjutamist tere ka.
Milliseid muutusi uue kiirlaeva tulek Hansateele endaga kaasa tõi ja kas neid tuleb veel?
Teise autokatamaraani tulek annab meile võimaluse laevadega mängida. Nüüd sõidab vastakuti kaks ühesugust laeva ja mõlemad võtavad ka sõidukeid peale.
Kui tuleva aasta mai keskel tuleb veel uus suur laev, mida praegu Soomes ehitatakse, läheb Fantaasia Stockholmi liinile teiseks laevaks ja Vana Tallinn hakkab sõitma Kapellskäri. Siis on meie lavastik ka praktilist valmis. Kuid see ei tähenda, et enam uusi laevu ei tuleks. Alati saab ju vanu välja vahetada.
Kuidas on Hansateel sel aastal läinud?
Kui vaadata esimese kvartali numbreid, siis need on normaalsed. Kuna aga Rootsi liini käivitamine nõudis palju raha, siis ei oska ma öelda, kui suurelt plussis oleme. Eelmise aastaga võrreldes on tulemused suhteliselt paremad.
Georg Otsa äraandmisega kaotasime osa reisijaid. Ots vedas näiteks eelmise aasta mais 30 000 inimest, millest 18 000 tuli meie teistele laevadele, aga 12 000 võrra meie reisijate arv kahanes. Üldiselt on aga kulud nüüd väiksemad ja firma efektiivsus suurem. Suve lõpuks loodame ka kaotatud reisijad oma laevadele tagasi saada.
Kuidas õnnestus Rootsi liini käivitamine?
Tallinna?Stockholmi liin on operatiivses kasumis, kuid kuna jaanuar ja veebruar tegid palju kahjumit, siis praegu oleme tõenäoliselt veel miinuses. Suve lõpuks loodame kindlasti nulli saada.
Olete üleöö blondiks muutunud. On teie välimuse muutusel mingi seos õnnestunud laevaostuga?
Olen lubanud ennast halliks värvida iga kord, kui Hansatee uue laeva saab. Viimati tegin seda Estline?i laevade ülevõtmisel, järgmine kord tuleb järgmise aasta 15. mail.