Eesti reklaamimiseks saadi riigilt pea miljon

Liina Vahemets 02. juuli 2001, 00:00

Eesti Turismiagentuuri direktori Riina Lõhmuse sõnul on messidel käimine oluline selle pärast, et saab köita reisihuviliste tähelepanu ja meelitada nad Eestit külastama. Lõhmus ütleb, et Eestit kui reisisihti reklaamides ei saa välja saata n-ö kaubanäidiseid, vaid reisisihti müüvat huviväärsust ja usaldust tuleb näidata messistendis.

Eesti sinist värvi messistend on Wrisi reisibürood mitmel messil esindamas käinud Varje Lepa sõnul korralik, kuid tavaline ja ei tõmba ligi. Lepa arvates peaks Eesti publikule avatud messidel võtma vähem steriilse joone. Ta meenutab Reisen 2001 Hamburgi messi, kus Mare Baltikum Reisen oli enda näitusepinnale esinema kutsunud eesti rahvamuusikud. ?Pakuti Eesti õlut, külalised jäid meie boksi kauemaks ning õlle juures sai räägitud Eestit tutvustavat juttu,? kiidab Lepp tookordset korraldust.

Messide tulemust on Eesti Turismiagentuuri Lääne-Euroopa turgude projektijuhi Elo Metsa sõnul väga raske mõõta. Eriti selles osas, mis puudutab Eesti maine kujundamist ja riigi teadvustamist rahvusvahelises turismiringkonnas. ?Firmadel on tulemus otsesem, sest nemad lähevad sinna oma ärihuvidega ning kui mess on meie turismiettevõtetele edukas, siis on see ka meile edukas,? selgitab Mets.

Rahvusooper Estonia jaoks on Soomes Matka messil käimine andnud mõõdetava tulemuse. ?Meie klientidest moodustavad soomlased veerandi,? ütleb Rahvusooper Estonia turundusjuht Karin Tamm.

Kuigi Wrisi reisibüroo sõlmis Genfi konverentsiturismi messil küllalt palju kontakte, arvab Lepp, et messidel käimine on mõnes mõttes loterii: ?See on juhuse asi, kelle juurde Eestit müüa tahtev inimene boksis astub.? Juhuse roll on seda suurem, et kokkuhoiu mõttes kasutavad Eesti firmad messiboksi graafiku alusel.

Lepa sõnul kavatseb Wris tulevikus lisaks messidel käimisele kutsuda välisriikide reisikorraldajaid Eestisse. Sama taktikat kasutab ka Tallinna linn koostöös Estonian Air?iga, kutsudes sügisel Eestisse 50 reisikorraldajat üle maailma.

Tänavusel Genfi äri- ja konverentsiturismi messil EIBTM püüdis Wrisi reisibüroo Eesti boksile tähelepanu tõmmata kostümeeritud Vana Toomasega.

Vana Toomas täitis oma rolli kui keskaegne turvamees, valvates Eesti näitusepinda, tervitades möödakäijaid ja pakkudes külastajatele jooke. Tänu Vana Toomasele saime esimesel messipäeval kogu Eesti ühise messipinna ja eksponentide pildi messilehte, mis võib-olla muidu oleks jäänud tähelepanuta.

Tänavu ei õnnestunud meil helivõimenduse puudumise tõttu messil ära kasutada eurolaulu, kuigi paljud külastajad teadsid Eestit just selle kaudu. Oma heameelt ja sõbralikkust näitasid aga meie boksinaabrid norralased, kes messi lõputundidel lasid ?Everybodyt? oma televiisorist ja lõid üleva meeleolu tantsides ja kaasa lauldes.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:41
Otsi:

Ava täpsem otsing