Pühapäev 22. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kliendihaldus suurendab kasumit

Kaido Einama 06. juuli 2001, 00:00

Kui firma on loodud ja kliendid ka olemas, on järgmine samm kasumi teenimine. Selleks, et teada, mida kliendid tahavad ja neid paremini teenindada, on vaja kliendihaldust. Tervikliku ülevaate klientidest aga peab andma ettevõtte infosüsteem. Selleks kasutataksegi kliendihaldustarkvara, mida saab Eestis rentida või osta erineva suurusega ettevõtetele.

Uuringufirma Forrester Research andmetel on üldine ülevaade klientidest kriitiline 44% firmadest, väga tähtis 48% ja mingil määral tähtis 6% firmadest. Üldist ülevaadet saab klientidest ilma abivahenditeta, kui nad on kõik firmale isiklikult tuttavad ja on niigi teada, mida klient tahab. Mõnekümne kliendiga firma veel analüüsimist ei pruugi vajada, kuid ülevaade kliendibaasist on juba oluline. Rohkemate klientidega on kasumi suurendamiseks oluline läheneda iga kliendi vajadustele erinevalt, leida tähtsaimad kliendid ja õiged tooted igale kliendile.

Kliendihaldussüsteem, mis kasutab firma infosüsteemi andmebaase, koosneb kahest osast: kliendiandmete töötlejast ja analüüsijast. Kui töötleja tekitab andmebaasidest vajaliku süsteemi, siis analüüsija annab vastused küsimusele firma juhtimisest klientidest lähtuvalt. Analüütiline kliendihaldustarkvara selgitab välja firma klientide vajadused ja harjumused ning annab ennustusi.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:42
Otsi:

Ava täpsem otsing