Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Selgituseks asfalditehase reostuse kohta

    4. juuli Äripäevast (vt. Asfalditehase reostus segab pakenditehase ehitust ) võis lugeda, et segadused OÜ Harbet kuulunud maa-ala üle, kuhu Nefab Eesti AS rajab pakenditehast, jätkuvad ikka uuesti ja uuesti. Tahaksin lisada paar fakti.
    Risti vastukäivust firmade EcoPro ja Maves hinnangutes ja uuringutes ei saa olla, sest nimetatud firmade poolt tehtud uuringud käsitlesid erinevaid piirkondi OÜ Harbet territooriumil. EcoPro uuring käsitles pakenditehase alla jäävat ala, samal ajal kui Mavesi poolt koostatud uuring käsitles kütusemahutite ala, mis jääb pakenditehase asukohast eemale ja on eraldatud raudteega.
    Tulemused võivad olla erinevad, sest kui pakenditehase asukohas olid minevikus peamiselt puisteainete ladustusplatsid, naftabituumeni mahutid ning asfaldi segamissõlmed, siis teisel pool raudteed oleval krundil olid ja on ka praegu suured masuudimahutid ning samuti artiklis mainitud naftabituumeni maa-alune hoidla. Seega on igati loogiline, et viimases kohas on võimalik pinnasereostuse olemasolu.
    Lisaks EcoPro poolt tehtud uuringule toimus 2000. aasta lõpus korduvuuring koos Rootsi firmaga VBB VIAK. Uuringute käigus puuriti vaadeldavale alale (pakenditehase alune ala) veel täiendavalt 10 puurauku, millest võetud pinnaseproovidest mõõdeti kohapeal naftaproduktide sisaldus ekspressmeetodil.
    Nende mõõtmiste alusel reostust näidanud pinnaseproovid ja põhjavee proovid analüüsiti Rootsis akrediteeritud laboratooriumis. Laboratoorsete analüüside alusel leidis kinnitust reostuse olemasolu vaid ühes punktis, mis jäi krundi mahutipargi poolsesse külge. Saadud tulemuste alusel kaevati reostunud ala 2001. aasta veebruaris lahti ja reostunud pinnas käideldi. Seega analüüside alusel kinnitust leidnud reostus kõrvaldati. Kõikides ülejäänud pakenditehase alla jäävalt alalt võetud pinnaseproovides puudus naftaproduktide sisaldus üldse või jäi tugevalt alla tööstustsooni piirarvu. Ehitusloa väljaandmine sellistes tingimustes oli igati normaalne, kuna territoorium vastas tööstustsooni nõuetele.
    Oma aruandes ei välistanud EcoPro võimalikke punktreostusi antud alal, kuid suurt ja üldist reostust pakenditehase alusel territooriumil kindlasti olla ei saa. Lisaks sellele on toodud reostuse kõrvaldamise maksumus 7-8 miljonit krooni utoopiliselt suur.
    EcoPro on pikki aastaid tegelenud ka pinnase ja põhjavee reostuse kõrvaldamisega ning mahutiparkide likvideerimisega. Lähtuvalt olemasolevatest kogustest on Äripäevas välja kuulutatud number reaalsetest kuludest vähemalt 4 korda suurem. Reaalselt ei tohiks kulutused olemasoleva info alusel mitte mingil juhul ületada 2 miljonit krooni, jäädes peale reaalseid uuringuid sellest summast isegi allapoole.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.