Soovi enamat kui lihtsalt kodulehte

Katariina Täht 06. juuli 2001, 00:00

Internetis liikudes on tekkinud küll ettekujutus sellest, milline koduleht kindlasti olema ei peaks, aga milline oleks siis hea koduleht, seda on juba raskem väljendada. Kuidas projektiga alustada? Milliseid lahendusi kasutada?

Koduleht on firma visiitkaart internetis. Samas esindab veebileht ka suurel määral inimest, kes ettevõttes koduleheprojekti juhib, niisama nagu ka tema valitud meeskonda.

Kui seisate ülesande ees, et peate firma koduleheprojekti organiseerima, kuid oma ettevõttes IT-spetsialisti või ?meeskonda, kellega nõu pidada, pole, tundub see vastutus eriti suur ja terav. Tõenäoliselt on veebilahendused teie erialast üsna kaugel.

Võiks näiteks saata hinnapäringu veebifirmadesse ning siis pakkumistest parim välja valida. Aga kuidas vormistada päring nii, et saaksite vastuseks omavahel võrreldavad hinnapakkumised? Selge on see, et päringule stiilis ?Soovime kodulehte. Saatke meile palun pakkumine? tulevad sisult, süvenemisastmelt ja hinnalt niivõrd erinevad pakkumised, et neid omavahel võrrelda on küll intellektuaalselt huvitav, aga mitte eriti tulemusrikas.

Kõige lihtsam vastupanutee on konsulteerida veebitegijatega, anda neile ülevaade ettevõttest ja oma koduleheplaanist, lasta neil kirjeldada sobivaid lahendusi, koostada nende alusel konkreetne hinnapäring, läkitada see veebifirmadesse ning valida saadetud pakkumistest sobivaim. Lisaks hindadele soovitan valikut tehes arvestada ka peamiste koostööpartnerikandidaatide senitehtud töid. Need annavad veebifirma tööst päris hea ülevaate.

Ainult hinnalipikut vaadates võib Zaporo?ets tunduda sobivam kui näiteks Volvo või Mercedes, aga kasutuselevõtul selgub, et esineb teatud puudujääke. Nii võibki ainult hinnast juhindudes ostuga eksida. Iseasi, kas peab just Mercedese hankima, on ju ka palju vahepealseid hinna/kvaliteedi suhtevariante, oluline on, et saate selle, mida vajate.

Kodulehe puhul on oluline kodulehe eesmärk, sihtgrupp, sisu. Hea oleks märkida sisu osas teemade taha ligikaudne maht, näiteks: ettevõttest 1 A4, teenused 3 A4 jne.

Sisust ülevaadet andes on oluline mainida, kuidas algmaterjal üle antakse.

Hea tava on, et algmaterjal antakse veebitegijale digitaalkujul. Kui on näiteks tarvis tootepilte skaneerida, võiks see hinnapäringus samuti märgitud olla.

Kui kodulehele on tarvis lisada kaarte või graafikuid, mille faile tuleb töödelda või kui algmaterjal on ainult paberkandjal, peaks see samuti olema päringus välja toodud, sest see võib olla küllalt töömahukas osa küljendusest.

Tehke endale selgeks, milliseid alamlehti tahaksite ise veebifirmast sõltumatuna muuta. Kui näiteks toodete hinnakirjad vm andmed on mingis firmas kasutatavas programmis juba olemas, ei ole üldjuhul tarvis neid uuesti käsitsi veebi sisestada, vaid need saab küllalt lihtsalt ettevõtte tarkvaraprogrammist veebi tõsta.

Samuti hinnake, millistes keeltes võiks koduleht olla. Enamasti on vene ja inglise keeles kodulehel lihtsalt lühike tutvustustekst kontaktandmetega.

Kui olete neile küsimustele vastused leidnud, võib vormistada päringu, millele saate vastuseks juba konkreetsed projektivisandid ja hinnapakkumised.

Loomulikult on väga palju efektseid veebivõimalusi: püsikliendikeskkond, kalkulaator, SMSi saatmise võimalus kodulehelt, tellimine, ostukeskkond ja nii väga pikalt edasi. Samas ei pea kõike, mis tundub ettevõttele sobivat, esimeses etapis teostama. Kodulehte peakski aeg-ajalt täiendama ja uuendama ning arenguplaanid ei ole mitte ainult soovitatavad, vaid lausa vajalikud.

Kodulehe esimese versiooni avanud, saate tagasisidet ja kogemusi ning oskate paremini hinnata uute funktsioonide lisamise tarbekust ning ka aega, mida nende haldamine teilt nõuab. On hea, kui olete kodulehele püstitanud nii konkreetsed eesmärgid (kas siis külastajate arvus, tagasiside hulgas, külastusajas vms), et projekti õnnestumist saaks kontrollida ka statistikat jälgides ning hinnangule tuginedes teha korrektuure edasistes arenguplaanides.

Näiteks kui kodulehel on tellimiskeskkond, on teil mõne aja pärast kogutud statistika alusel oluliselt lihtsam otsustada, kas selle arendamine ostukeskkonnaks on mõttekas tegevus või mitte.

Kui teemasse veidi süveneda ning omandada mõned kodulehtede põhiprintsiibid, on ettevõttele veebikodu projekti organiseerimine tegelikult sama raske või lihtne kui iga teinegi projekt, millega igapäevases töös kokku puutute.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:42
Otsi:

Ava täpsem otsing