Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Loata sadamapidajaid ei ähvarda ükski karistus

    Kaks kuud tagasi kulutas Tallinna Lennusadamas tegutsev ja vene keelt kõnelevatest isikutest koosnev AS BPV ametiasutuste uksi, et saada luba kaubasadama ja tollikontrolli tsooni avamiseks.
    Veeteede ameti peadirektori asetäitja Arvo Veskimets väitis toona, et luba ei anta, sest esitatud sadamakavad ei vastanud sadamaseaduse nõuetele. Lisaks nõuab justiitsministeerium BPV-lt kohtu kaudu mereäärset maad tagasi, ent ilma maata ei saa sadamat pidada.
    Vaatamata loa puudumisele asus BPV mõned nädalad tagasi laevu vastu võtma. Reedel tukkus Lennusadamas Hiiumaalt pärit väiksemat sorti kaubaalus, mis pidi remontiminekut ootama, ja üks Leedu kaubalaev, mis oli läbinud tollivormistuse ühes teises sadamas.
    Vestlustest veeteede ameti asjatundjatega selgus, et loata sadamapidajaid, nagu BPV, ei luba meil karistada ükski seadus. ?Meid nad enda territooriumile ei luba,? väitis üks veeteede ameti inspektoritest. See tähendab, et igaüks, kel tükk maad mere ääres, võib seaduste auklikkust kasutades kai ehitada ning hakata jahte, reisi- või kaubalaevu vastu võtma.
    ?Me ei saa mitte midagi teha,? ütles veeteede ameti sadamate järelevalve osakonna juhataja Kaarli Noor. ?Ka trahvida ei saa, sest kusagil pole öeldud, kes võiks sanktsioone rakendada.?
    Sadamaseadus nõuab, et kõikidel sadamatel, kes laevu vastu võtavad, peavad alates 1. jaanuarist 2001 olema passid.
    Meresõidu ohutuse teenistuse juhataja asetäitja Taidus Linikoja teada ei ole väga paljud sadamad pabereid passi saamiseks korda ajanud, kasvõi näiteks Tallinna Sadam. Veeteede ameti andmetel on tänaseks pass välja antud kümmekonnale sadamale.
    Kui veeteede ameti inspektor murraks end BPV turvameestest läbi ülemuste jutule ning üritaks venelastele selgitada toimuva seadusvastasust, viitaks BPV Tallinna Sadamale: kui panete meid kinni, pange ka nemad.
    Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov möönis, et Tallinna Sadam seisab tõesti passitaotlejate rivis, sest ametkondlike kooskõlastuste hulk on üsna suur.
    Teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Kuldar Väärsi ütles, et kui sadamapass puudub, on alus sadam 1. jaanuaril 2001 seadusest tulenevalt kinni panna. Ilmselt on praegu tegemist n-ö vaikse üleminekuajaga paberite kordategemiseks või vaikiva kokkuleppega, järeldas Väärsi, miks ühtegi sadamat ei ole kinni pandud.
    Vaatamata sadama pidamisele varjab firma BPV oma telefoninumbrit ja muid andmeid. Ühe firma osaniku abikaasa kaudu hangitud väidetaval BPV kontoritelefoni numbril ei vastanud reedel keegi.
    BPV on pinnuks silmas hulgale riigi võimukandjatele alates president Lennart Merist ja lõpetades Tallinna linnaametnikega. Nende eesmärk on sundida BPVd Lennusadamast lahkuma, sest tegemist on kunagi maaga, mis peaks kuuluma Eesti riigile. Sadamakai ehitati seadusevastaselt, linnavõimud pole sellele ehitusluba andnud.
    Justiitsminister Märt Rask avaldas presidendi järelepärimisele vastates lootust, et riigi võim vesilennukite angaaride juures Küti 17 asuval kinnistul ikkagi taastatakse.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.