Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna parkimismajad pooltühjad

    ?Linnal peaks olema eesmärk, et tänavad oleksid liikluse tarbeks, aga mitte parkimiseks,? ütleb Rävala Parkla ASi nõukogu esimees Indrek Toome, kellele tekkinud olukord mõistagi meeltmööda ei ole. Ta toob näiteks Lauteri tänava, kus isegi tipptunnil on parkimine lubatud kahel äärmisel sõidureal. ?Seetõttu peavad bussid ja teised liiklejad ukerdama ühes sõidureas, kuigi parkimismaja jääb saja meetri kaugusele,? selgitab Toome.
    Sama olukord valitseb ka Maakri tänaval, kus tänavanurgad ja kitsad tänavad on parkivaid autosid tihedalt täis, kuigi parkimismajad on sealsamas.
    Parkimismaja ASi tegevdirektori Mart Sillaku sõnul on nende 200kohalises Ahtri tänava parkimismajas pidevalt täidetud 120?130 kohta. Öösel kasutab nende teenuseid 30?50 autoomanikku. Ka Rävala puiestee parklas pole öine autohoidmine veel kuigi populaarseks saanud.
    ?Inimesed jätavad enda auto pimedasse hoovi või nurga taha, kus on igal juhul võimalik autot kahjustada,? selgitab Toome, miks on kasulik oma auto viia 32 turvakaameraga valvatavasse parklasse.
    Peamiselt sunnib inimesi tänaval parkima mugavus, harjumus või siis lootus kokku hoida. Mõeldakse ? ei maksa, kes see ikka kontrollida jõuab. Sest hinnavahet parkimismajade ja tänavate vahel peaaegu ei ole. Päevasel ajal maksab parkimine kesklinnas 12 krooni tund, vaid Rävala parklas on 15 krooni, teistes 12 või veelgi vähem. Kuukaart tänaval parkimiseks maksab aga 1500 krooni, kõige kallim parkimismaja kuukaart on 1290 krooni. Vanalinna 48kroonisest tunnihinnast ei ole siinkohal üldse mõtet rääkida.
    Lisaks on parkimismajad ka suurematel kaubanduskeskustel, nagu Stockmann ja Sikupilli, mis on mõeldud põhiliselt kaubanduskeskuse klientidele. Sinna pole võimalik oma autot ööseks jätta, küll aga saavad seda kasutada päevasel ajal läheduses töötavad inimesed. Sikupillis ei nõuta parkimise eest ka mingit tasu.
    Kristiine kaubanduskeskuse parkimismaja ööseks ei suleta ning kaubanduskeskuse direktor Allan Remmelkoor kutsub ümberkaudseid lahkelt sinna ööseks oma autot jätma. Sõidukite turvalisust jälgivad öösel turvakaamerad sisse- ja väljapääsu juures. Sügisel avab Kristiine kaubanduskeskus ka uue parkimismaja keskuse taga, milles on koguni 700 kohta rohkem kui vanas parklas.
    Tallinna säästva arengu ja planeerimise ameti juhtivspetsialisti Aadu Kuuse sõnul on linn planeerinud kümmekond uut parkimismaja, aga pole investeerijaid, kes plaanid teoks teeks.
    ?Loomulikult ei ole praeguseks kerkinud loodetud hulgal parkimismaju, sest investeerijad peaksid olema filantroobid, aga nad ei ole,? ütleb selle peale Indrek Toome. ?Äri on äri ja see peab olema kasumlik.?
    Mart Sillak toob Eestile eeskujuks Torontot, kus esialgu ehitati parkimismajad maksumaksja raha eest. Kui parkimismajade rajamine erakapitali ei huvita, siis peaks see huvitama linna, ütleb Sillak, kelle sõnul on parkimismajade tasuvusaeg 20 aastat.
    Kuuse toob välja kolm parkimismaja, mida linn tõsisemalt planeerinud on. Juba järgmisel aastal peaks valmima parkimismaja Rävala puiestee ja Tartu maantee läbimurde juurde Seegi kiriku taha.
    Teine parkimismaja on kavandatud Viru väljakule Laikmaa tänavale.
    Paarisaja kohaga parkimismaja on planeeritud ka Kaarli puiestee tenniseväljakute alla, kuid selle ehitamisega on Kuuse sõnul mitmeid probleeme. Sealne pinnas ei kannata kahekordset ehitist välja ning linnamüür võib hakata vajuma.
    Autor: Liina Vahemets
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.