Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Riigilõiv, maksed ja liikluskindlustus
Selle kirjutise põhjuseks on võimul oleva koalitsioonijuhi, presidendikandidaadi Andres Tarandi vastus minu kirjalikule pöördumisele tema poole, kui riigikogus arutati liikluskindlustusseaduse täiendamist ja teisi seadusi. Oli ilmselge, et seadused panevad vaesemad inimesed väga raskesse olukorda, arvestades rahalist kitsikust igapäevases äraelamises. Nüüd on see teoks saanud. Ei arvestatud vaesemate inimestega, vaid võimulolijad läksid röövmaksustamisele.
Millisest õigusest ja õiglusest saab juttu olla, kui maksustamise alusparameetrid on suvalised. Nagu välk selgest taevast leiti, et enne 01.11.1993. a sõidukitele väljaantud tehnilised passid ja numbrimärgid tuleb uute vastu vahetada. Vajadus registrit korrastada on arusaadav, kuid see on autoregistri, mitte sõidukiomaniku vajadus.
Autoregister on riigieelarveline asutus ja oma tegevuses peab arvestama nende rahaliste võimalustega, mis on talle eraldatud. Kõige kurioossem antud küsimuses on see, et kõrgeid riigilõive ja liikluskindlustusmakseid kavandanud ning tellinud rahandusministeerium ning liikluskindlustusfond on paipoisid, viidates riigikogule, kes otsustas. Kõige tipuks jõuame täiesti ootamatule lõppjäreldusele, kui riigikogu nii otsustas, siis see on ju Eesti rahva tahe.
Tagatipuks loen Andres Tarandi vastusest minule, et tegemist on vältimatu paratamatusega. Lisaks soovitab Tarand lootust mitte kaotada, aga kahjuks ei ole enam kellegi peale loota. Lootsin Tarandi peale. Tundub, et meie tipp-poliitikutel on tagasiside valijatega loid. Tarandilt vastuse saamine võttis aega kaks kuud.