Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütusemüüjate kahjumeid raske uskuda

    Eestis tegutsevatest suurtest kütuse jaemüüjatest lõpetas Neste möödunud aasta väikese kasumiga, Statoil, Shell ja Hydro Texaco olid suures kahjumis. Sarnane oli olukord ka ülemöödunud aastal.
    Äripäeval on raske uskuda, et suured kütusefirmad teenivad Eesti turul nii suurt kahjumit.
    Kahjumlikkusel võib olla mitu põhjust. Kontsernid ei pruugi olla huvitatud oma jaemüügifirmade puhul kasumite näitamisest. Kontserni sees on palju võimalusi numbritega mängimiseks, kasumit näidatakse nendes tütarfirmades või piirkondades, kus see on kõige kasulikum.
    Näiteks võib Eestis tegutsev jaemüüja osta kütust samasse kontserni kuuluva hulgimüüja käest. Tehingu puhul on kütuse hind kõrge, mis tähendab, et hulgimüüja marginaal on suur ja jaemüüja saab kahjumit. Kasum tekib firmas, mis on tarbijast kaugel, et mitte teda ärritada.
    Eestis tegutsevatele jaemüüjatele meeldib rääkida oma väikesest marginaalist ja kahjumlikkusest. Selline kurtmine annab võimaluse hoida kütuse hinda kõrgel. Kütusefirmade juhid põhjendavad suuri kahjumeid tiheda konkurentsi, mahukate investeeringute, nafta kõrge maailmaturuhinna, tugeva dollari ja eestlaste väikese ostujõuga, mis ei võimalda müüa kütust kasumlikult.
    Samas on suurte tanklakettide investeerimisaktiivsus võrreldes paari aasta taguse ajaga vähenenud. Tanklaketid on välja ehitatud, agressiivset laienemist enam ei toimu, kütuse hind on järsult tõusnud, tegeletakse kütuse segamisega ? see kõik peaks tähendama kahjumite vähenemist või kasumi suurenemist. Kahjumi põhjuseks võib olla ka varasematel aastatel üleinvesteerimine. Näiteks müüs Hydro Texaco oma mehitatud tanklad ja müügihind ei katnud nende tanklate rajamiseks tehtud kulusid. Põhjuseks võib olla kehv majandamine. Kulud on kasvanud liiga kiiresti, pole osatud või soovitud dollari tugevnemise ja maailmaturul kütuse kallinemisega kaasnevaid riske maandada. Kehv majandamine võib olla tingitud müüjate kokkuleppelisest tegevusest, mis tagab kindla marginaali ja muudab juhtkonna laisaks.
    Kuna Eesti turg on suurtele kütusehiidudele marginaalse tähtsusega, siis pööratakse siin toimuvale ka vähe tähelepanu. See ei tundu aga veenev. Kui kahjumite tekkimise põhjuseks oleks tanklakettide kehv juhtimine, siis oleks juba tippjuhtkond vahetunud. Hea näide on Coca-Cola, kes möödunud aastal jäi Eesti turul alla kaljale ja teenis kahjumit. Selline areng ei meeldinud emafirmale ning väikeses Eestis toimusid tütarfirma tippjuhtkonnas muutused.
    Kindlasti jälgitakse suurte kontsernide puhul tähelepanelikult ettevõtte käekäiku Eesti turul. Emafirmades on aga seni suhtutud Eestis tekkivatesse kahjumitesse rahulikult. Põhjus võib seisneda emafirmade suurtes kasumites, kütuse jaemüüjate kehvad majandustulemused on ainult suitsukate tarbijate kriitika vältimiseks.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.