Teisipäev 24. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Ravimifirmade suurim kulu on reklaam

17. juuli 2001, 09:16

Suuremad ravimifirmad kulutavad uurimiskuludest peaaegu kaks korda rohkem raha reklaamile, kirjutab Postimees.

Suuri reklaamikulutusi ning aina kõrgemale tõusvaid ravimihindu heidab ravimifirmadele ette tarbijagrupp Families USA. Grupi andmetel kulutatakse reklaamile ning tegevjuhtide premeerimisele isegi kuni kolm korda rohkem raha, kui läheb uurimis- ja arendustööle.

Families USA kinnitusel oli näiteks farmaatsiagigandi Merck käive möödunud aastal 40,36 miljardit dollarit, sellest summast 17 protsenti oli kasum, 15 protsenti kulutati reklaamile, turundusele ja administratsioonile ning vaid 6 protsenti uurimistööks.

Isegi ettevõtted, mille kasum oli väiksem või mis olid kahjumis, andsid turundusele rohkem vahendeid kui uuringuile. Teiste uuritud mettevõtete hulka kuulusid ka Pfizer, Abbott Laboratories jaBristol-Myers Squibb Co.

Farmaatsiafirmasid esindava organisatsiooni PhRMA pressiesindaja Cottrelli sõnul sisaldavad suured turunduskulud ka tasuta proovitooteid. Ligi pool turundus kuludest on tavaliselt tasuta tutvustavad näited patsientidele.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing