Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Arusaam otseturundusest valgub laiali

    Baltcom CallCenter uuringus küsitletud 182 ettevõttest kasutab otseturundust 92%, kuid mis on otseturundus, firmajuhid öelda ei osanud.
    Küsimusele ?Mis on otseturundus?? ei andnud korralikku definitsiooni ükski vastanutest. 35,2% turunduse valdkonna eest vastutajatest ei osanud nimetada ühtegi otseturundusega seonduvat tegevust. Võrdusmärgi otsepostitusega tõmbas 36,8% vastanutest.
    Otsepostitust seostati otseturundusega 100% esimese valikuna. Seega ei ole liialdus väita, et Eesti turundusjuhtide teadvuses tähendab otseturundus eelkõige otsepostitust.
    Telefoniturundust teadis nimetada 20%, elektronturundust 17,6%, müügikohaturundust 7,1% ning messe ja esitlusi 4,3% vastanutest. Otseturundusena nimeti veel turu-uuringuid ja kauba maaletoomist.
    Vaatamata otseturunduse mõistete tagasihoidlikule tundmisele, kasutas otseturundustegevusi 91,7% vastanutest. Internetiturundust rakendas väidetavalt 63,1% (kas see tähendas kodulehekülge või midagi muud, jäi täpsustamata). Järgnesid peaaegu võrdselt otsepostituse (48%), telefoniturunduse (44%), elektronturunduse (40%) ning messide ja esitluste (36,8%) kasutamine. Kõige vähem (17,6%) kasutati müügikohaturundust.
    Partnereid (otsepostitusfirma, otseturundusagentuur) kaasas otseturunduse teostamisel kõigest 2% vastanutest. Lähemalt otsepostiga seotud tegevusi uurides selgus, et 54% otsepostitajatest helistab mõju suurendamiseks üle.
    Otseposti saatmise sageduses joonistusid välja kaks trendi: tagasihoidlik (1?2 korda aastas ? 29%, 3?4 korda aastas ? 11%) ja tihe kasutamine (2 korda kuus ? 20%, kord nädalas ? 4%, e-kirjade pidev saatmine ? 7%).
    Hinnates otseturunduse kasutamise tõenäosust tulevikus, leidis 32% vastanutest, et nad rakendavad internetiturundust, 28% elektronturundust, järgnesid otsepost (17%), telefoniturundus (16%) ja messid, esitlused (15%) Vähem mainiti ka müügikohaturundust ja kliendiüritusi.
    Otseturunduse valdkonna teadlikkust ja kasutamist kajastava uuringu viis Baltcom CallCenter läbi telefoni teel 28. maist 8. juunini. Otseturundusteemalistele küsimustele vastas 182 ettevõtte turunduse eest vastutavat isikut (turundusjuhid, firmajuhid, turundusassistendid).
    Valimit kokku pannes valisime prognoositavalt suure otseturunduse vajadusega firmad (arvuliselt väike klientuur) ? koolitus, IT-teenused, transport ja lisasime võrdluseks suure tarbijaskonna ja eeldatavalt ka suure turunduseelarvega firmad ? tootjad (toiduained, rõivad, mööbel).
    Sihtgrupi profiil nägi välja järgmine: 62,2 protsendil olid klientideks ainult firmad, 35,1 protsendil nii firmad kui ka eraisikud ja kõigest 2,7 protsendil ainult eraisikud. Väikese sihtgrupi puhul tasub turunduse teostajal otsida efektiivsemaid vahendeid, ka küsitletavate klientide arvud rääkisid selgelt otseturundamise vajadusest: 39,6 protsendil oli alla 100 kliendi, kuni 500 klienti oli 33,3 protsendil ja üle 2000 kliendi oli kõigest 8,1 protsendil vastajatest.
    Otseturunduse jäämäe veealuseks osaks tundub olevat vähene teema käsitlemine. Äripäeva 2000. aasta turunduse TOP tõi välja ainult otsepostitusfirmade ja otseturundusagentuuride käibed. Firmade tegelike otseturundusmahtude mõõtmine võiks anda huvitavaid tulemusi, sest mõistlike kulude ja mõõdetavate tulemuste tõttu on otseturunduse kasutamine tunduvalt laiaulatuslikum kui seda hetkel kajastav statistika.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.