Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Helsingi lennukilomeeter on kallim kui Kuule

    Estonian Air ei lenda enam ammu Helsingisse. Miks? Aga seepärast, et alliansis olevad suured Skandinaavia lennufirmad SAS ja Maersk Air on Tallinnast lähtuvad liinid omavahel ära jaganud. Teise allianssi, oneworld, kuuluva Finnairiga ei taheta konkureerida.
    Tallinnast lähtuvatel liinidel sisulise monopoli tekkimisega on kaasnenud järsk pileti hinna tõus. Selle eest ähvardab SASi ja Maerski Euroopa Komisjoni enda trahv, mis sunnib piletite hindu Eestis alandama. Otsus langetatakse veel täna.
    Kui Euroopa Liit karistab lennufirmasid, siis on see esimene juhtum, kui Eesti inimene saab Euroopa Liidust praktilist kasu.
    Lennureisile Helsingisse või Stockholmi pole alternatiivi sel juhul, kui edasi ootab jätkulend kuhugi maailma kaugemasse punkti. Hambaid kiristades tuleb maksta soolast pileti hinda.
    IBMi Eesti esinduse juht Valdo Randpere on naljaviluks välja arvutanud, et Tallinna?Helsingi vaheline lennukilomeeter on kallim kui lennukilomeeter Maalt Kuule. Võiks ju astronoomilistelt numbritelt ühe nulli ära võtta ja minna parvlaevaga, sest Tallinna ja Helsingi vahelises laevanduses konkurents toimib, mis hoiab hinnad mõistlikkuse piires.
    Eesti konkurentsiamet ja tarbijakaitseamet on niisugustes küsimustes nagu hinnakartelli paljastamine hambutud või ei julge Euroopa Liidu vägevatele midagi halvasti öelda. Samas pole meie (eba)pädevate ametite leivaisa mitte Euroliit, vaid Eesti maksumaksja. Ei saa lootma jääda Euroliidu isepuhastumisele ? mida oleks küll ka eluliselt tarvis ?, siis kui Eesti kodanike huvid on riivatud.
    Omamoodi on tegemist euroturu tüüpilise ülereguleeritusega igal alal, mis konkreetsel juhtumil on suubunud lennuliinide monopoli tekkesse. Lennufirmasid karistades peab Euroliit läbima ühtlasi enesepuhastuse.
    Teisest küljest, lennundus pole odav lõbu. Tühjalt lendamine on isegi väga kallis lõbu. Lennukite täituvust pole niisama lihtne suurendada, igatahes ei sobi selleks lendude arvu vähendamine. Inimene soovib lennata sihtpunkti ja päeva-paari pärast tagasi, seetõttu ei saa vähendada reiside arvu nt korrale nädalas.
    Igat liini tuleb tükk aega sisse töötada, et uus lendamisvõimalus reisijate mälus kinnistuks. Ses mõttes on liinide omavaheline jaotamine sulle-mulle ratsionaalne. Näiteks on loodud ülemaailmne kett oneworld või Star Alliance, kuhu kuulub SAS ja läbi tema samuti Estonian Air.
    Halb on ainult, kui konkurentsi puudumist ära kasutades kruvitakse hindu üles. Rõhuda tuleks ikkagi käibele ehk konkreetsel juhul lennukite suuremale täituvusele, mida pileti madalam hind kahtlemata soodustaks. Muidu juhtub nii, et kiirlaeva või kopteriga kesklinnast kesklinna võtab leiva sootuks käest.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.