Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kobarkino vallutas Tallinna kinoturu

Inno Tähismaa 20. juuli 2001, 00:00

Viru väljakul magusasse kohta rajatud 11 kinosaali ja ligi 2000 istekohta pakuvad vaatajale suure valiku, piletihinnad on samad, mis olid varem Kosmoses ja Sõpruses ehk ligi 100 krooni. Soome Finnkino ja Rautakirja kaudu kuulub kinokompleks suurde Sanoma-WSOY kontserni. Finnkino juhid on tunnistanud, et Tallinna kino on ketti kuulva 18 kino ja ligi 89 saali hulgas kõige edukam.

Finnkino turundusjuht Reijo Jämes tunnistab, et Tallinna kino on tõepoolest edukas, ent mitte edukaim. ?Meie kõige edukam kino on Tennispalatsi Helsingis. Tallinna oma on teine,? lisab ta.

Jämesi sõnul on Tallinna kinol olnud alates selle avamisest kevadel 350 000 külastajat. Käibenumbreid ei osanud ta öelda, kui arvestada keskmiseks piletihinnaks 100 krooni, tuleb käibeks nelja kuuga 3,5 miljonit krooni. Soome 17 kinos on olnud aasta algusest kokku 1,7 miljonit külastajat ehk keskmiselt 100 000 ühe kino kohta.

Kobarkino haldab AS MPDE (Motion Picture Distribution of Estonia), millele kuulub ka Kosmos Tallinnas ning kinod Tartus ja Pärnus. MPDE pressiesindaja Lauri Kaare sõnul on kobarkino edu saladus senisest laiem filmivalik ning see, et filmi näidatakse päevas mitu korda. Tema sõnul suudavad väiksed kinod ellu jääda, kui suudetakse leida oma ni??. Nii on näiteks Kinomaja püsinud tänu Euroopa filmide näitamisele.

Endises pealinna eliitkinos Kosmos kukkusid hinnad pärast kobarkino avamist kaks korda. Nüüd näidatakse seal vaid neid filme, mis suurest kinost juba läbi jooksnud. Kahe saali peale kokku näitab Kosmos filme vaid kahesa korda päevas, peamiselt õhtuti.

?Saalis ikka rahvast on,? kirjeldab MPDE administraator Aivo Orusalu olukorda, kus Kosmos peab vaatajaid meelitama 20-50krooniste piletitega. Tähelepanuväärsel viisil oli kogu Kosmos juunis kollektiivpuhkusel.

Sama vaikseks on jäänud elu kino Sõprus ümber. Vendade Rebaste firmale BDG (Baltic Development Group) kuuluv kino loovutas juba varem ühe kinosaali ööklubile Hollywood.

BDG Filmi tegevdirektor ja kino Sõprus juhatuse liige Tarmo Uba tunnistab, et enamiku filmide puhul pole Sõpus enam see ainus, mis filmi Tallinnas näitab. ?Seega on loomulikult vähenenud Sõpruse külastatavus.?

Uba sõnul kavatseb Sõprus vaatamata lootusetuna näida võivale olukorrale konkurentsis püsida. Praegu käib Sõpruse välisfassaadi remont, mis lõppeb suve algul filmi ?Pearl Harbour? ekraanile tuleku ajaks 17. augustil. Samuti üritab Sõprus pakkuda mugavamaid toole ning paremat pildi- ja helikvaliteeti.

Uba märgib, et kobarkino tulek pole kinokülastajate hulka arvestatavalt suurendanud. Peapõhjuseks peab ta endiselt kõrget kinopileti hinda. Nii näiteks pole sel aastal kobarkinos esilinastunud suuremad filmid saavutanud sama suuri vaatajate arve kui eelmise aasta ?Gladiator?, ?Mission Impossible 2? või ?Kadunud 60 sekundiga?.

Kaare sõnul pole Sõpruse juhtkonnal hinnangu andmiseks pädevaid numbreid.

MPDE andmete kohaselt käis möödunud aastal märtsist juulini kinos 144 035 vaatajat, tänavu samal ajal 245 733, kasv seega 70%.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:44
Otsi:

Ava täpsem otsing