Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Volvo näitas klassi diislimaailmas
Volvo uus 2,4-liitrine diiselmootor on vaieldamatult järjekordne samm diiselmootorite arengus. Uudiseks ei ole enam mitte ühisanum-sissepritse ehk common rail, vaid hoopis viis reas asuvat silindrit ning muutuvate labadega turbokompressor. Ja eriti oluline on uus mootor Volvole endale ? see on esimene Volvo välja töötatud diiselmootor. Seni kasutati Volvodel peamiselt Renault? ja Volkswageni inseneride saavutusi.
Volvo tähistab uut mootorit lühendiga D5. Sama lühendit hakkavad kandma kolm mudelit: S60, S80 ja V70. Esialgu varustatakse uued diiselmootorid 5käigulise manuaalkäigukastiga, kuid selle aasta lõpus lisandub ka uus 5astmeline automaatkäigukast. Uue mootori näitajad on igatahes muljet avaldavad: maksimaalne pöördemoment on 340 Nm ja see on saadaval alates 1750 pöördest minutis kuni 3000 pöördeni välja. Hobujõude on mootoril 163, mis iseenesest ei ole teab mis suur number, kuid uus muutuvate labadega turbokompressor teeb näiteks suhteliselt koguka S80 kiirenduseks (0?100 km/h) 9,8 sekundit. Uue kompressori tööpõhimõte on võrreldav karburaatoriga bensiinimootori kiirenduspumba omaga. Ehk teisisõnu, kompressor on ühendatud gaasipedaaliga (enam küll mitte otseselt, sest kogu protsessi juhib elektroonika). Kui auto sõidab ühtlase kiirusega, on labad võlli liikumissuuna suhtes paralleelsed ning surve on väiksem. Kui juht vajutab gaasi, lähevad labad risti ning surve suureneb. Eeskätt aitab selline süsteem hoida kokku kütust, säilitades samas mootori võimsuse. Ja tõepoolest, proovisõidul jätavad uued mootorid vägagi jõulise mulje ning kütusekulu vastab tehnilistes andmetes antutele täielikult.
Uued diiselmootorid peaksid jõudma Eestisse septembris. Hind ei ole esialgu veel teada, kuid arvata võib, et see tuleb kõrgem kui bensiinimootoritel.