Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ATA märkmik väldib tollimakse

    Rahvusvaheline tollidokument ATA märkmik (ATA Carnet ? lühend väljendist admission temporaire/temporary admission) ehk kaubapass on dokument kaupade ajutiseks väljaveoks taassisseveo kohustusega ilma vahepealse töötluseta.
    ATA märkmikuga saab vedada kaupa, mida kasutatakse:
    eksponaadina näitustel ja messidel;professionaalse töövahendina;kaubanäidisena.
    ATA märkmiku kasutamine:
    vabastab omaniku ajutise ekspordideklaratsiooni vormistamisest lähteriigis;vabastab omaniku ajutise sisseveo riigis nõutava rahvusliku tollidokumendi vormistusest;tagab rahvusvahelise garantii sissetoodavatele kaupadele, mis katab rahvuslikud tollimaksud ja muud ettenähtud maksud;toimib ka kaupade transiitveo puhul.
    ATA märkmiku soovijal tuleb pöörduda Kaubanduskotta, täita avaldus, sõlmida ATA võrgu garanteerimiseks kindlustusleping BICO-LEKS Kindlustusega. Märkmikule tuleb võtta kinnitus ka tolliametist.
    ATA märkmik kehtib ühe aasta ja selle aja jooksul võib kaubaga korduvalt riigist riiki liikuda. Iga riigi jaoks, mida soovitakse külastada, on märkmikus kaks lehte. Märkmiku valdaja esitab tolliametnikule ühe lehe riiki saabumisel ja teise riigist lahkumisel. Samuti on märkmikus kaks lehte lähteriigi (Eesti) tollile esitamiseks riigist lahkumisel ja tagasitulekul.
    Vanasti käisime Euroopas T1 deklaratsiooniga, mis on rahvusvaheliselt tuntud transiitdeklaratsioon. Sellega on Euroopas väga raske liigelda, kuna Euroopas on piiri mõiste suhteline. Tavaliselt on piiripunkt paar kilomeetrit piirist eemal kusagil metsa sees. Seal tuleb siis otsida ja täita kõiki neid deklaratsioone ? tohutu hulk pabereid. Reeglina on näituste kaubad väga erinevad ja kõigi nende kohta tuleb erineval lehel igal piiril täita deklaratsioon. Nüüd jääb see ära. Kõik asjad on koos ühel paberil, ATA märkmikus, mille annab Tallinnas välja Kaubandus-Tööstuskoda ja sellega on asi lõppenud.
    Hetkel kuulub ATA võrku 58 riiki, käesoleva aasta algusest ka Läti ja eelmise aasta lõpust Leedu.
    Läti ja Leedu liitumine ATA võrguga on tunduvalt tõstnud ATA märkmiku kasutusväärtust Eesti ettevõtjate jaoks, kuna nüüd on võimalik ATA märkmikku kasutades sõita teistesse Euroopa riikidesse läbi Läti ja Leedu. Iga kuu võetakse Kaubandus-Tööstuskojast ca 12 märkmikku.
    ATA märkmik on olnud kasutusel juba ligi 40 aastat ning kehtib riikides, mis on ühinenud kaupade ajutise sisseveo konventsioonidega ja moodustavad ATA võrgu. Aluseks oli 1961. aastal maailma tolliorganisatsiooni (World Customs Organisation) eelkäija vastu võetud kaupade ajutise sisseveo konventsioon. 1990. a võeti vastu uus kaupade ajutise sisseveo konventsioon, mida kutsutakse Istanbuli konventsiooniks.
    ATA võrgu tööd juhib rahvusvahelise kaubanduskoja büroo ? International Bureau of Chambers of Commerce, mis asub Pariisis. ATA märkmikku väljastavad reeglina kogu maailmas kaubanduskojad.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.