Raudtee saanuks euroliidult ligi poole vajalikust rahast

25. juuli 2001, 09:04

Euroopa Liit oleks riigiettevõtte Eesti Raudtee arendamiseks andnud tagastamatut abi peaaegu poole sellest summast, mida erastamiskonkursi võitnud Baltic Rail Service (BRS) lubab raudteesse paigutada, kirjutab Eesti Päevaleht.

Enne liitumist abistab Euroopa Liit Eestit umbes miljardi krooniga aastas, millest 400 miljonit kulub transpordile ja keskkonnakaitsele. Pärast liitumist tõuseb abisumma neljale miljardile kroonile, nii et raudteele võiks aastas jääda 200 miljonit krooni või rohkemgi.

BRS on lubanud kümne aasta jooksul Eesti Raudteesse investeerida 4,7 miljardit krooni, Euroopa Liidu abi raudteele oleks pärast liitumist tõenäoliselt umbes 200 miljonit krooni aastas ehk kümne aasta jooksul kaks miljardit krooni.

Ülejäänu suudaks investeerida Eesti Raudtee ise. ?Selle aasta plaan nägi ette investeerida 500 miljonit krooni,? ütles Eesti Raudtee kommunikatsioonidirektor Andrus Kuusmann. ?500 miljonit krooni aastas võiksime ise ilma probleemideta investeerida.?

Rahandusministeeriumi asekantsler Renaldo Mändmetsa sõnul taotleb riik Euroopa Liidult praegu raudtee toetuseks umbes 360 miljonit krooni. ?Kuna raudtee on erastamisel, siis need projektid praegu seisavad ning kui sügisel Euroopa Liit otsustab, et Eesti Raudteed rahastatakse edasi, võetakse projektid uuesti arutamisele,? lausus Mändmets.

Rahandusministeeriumi nõunik Daniel Vaarik ütles, et raudtee erastamist ja ELi toetust omavahel päris võrrelda ei saa. ?See raha tuleks meile niikuinii, me saame seda infrastruktuuris kasutada,? lausus ta. ?Raudtee erastamisel on ka teisi põhjuseid, näiteks see, et leida kindel strateegiline investor ja et riik saaks Eesti Raudtee juhtimisest lahti.?

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing