Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Juchnewitsch jätkab BRSi kiusamist veduriostudega
Eesti Raudtee nõukogu toetas BRSi tahte vastaselt juhatuse ettepanekut kuulutada lähiajal välja konkurss täiendavalt viie veduri ostmiseks, et vahetada välja amortiseerunud tehnika.
BRS kavatseb otsuse kohe pärast 66 protsendi aktsiate omandamist tühistada, sest näeb selles vastuolu oma äriplaaniga, ütles erastamisvõitja esindaja Eesti Raudtee nõukogus Mark Rosner.
BRS kavatseb Rosneri sõnul kuus kuud pärast erastamislepingu sõlmimist Eesti Raudteele tuua 74 üle 20 aasta vana Ameerika päritolu vedurit, mistõttu pole vajadust varasemate ostude järele.
?Arvan BRSi seisukohast halvasti, sest meie ei tea, kui kaua erastamine kestab,? ütles Juchnewitsch. ?Nende äriplaan võib realiseeruda sügisel või alles aasta pärast, kuid vedurite puudusel oleme kaotanud iga päev 1?2 rongi, mis võrdub kuni 2 miljoni tonnise aastamahuga.?
Rosner kuulub Eesti Raudtee nõukogusse, omades samal ajal erastamisagentuuri volitusega nõukogu otsuste suhtes vetoõigust. Rosner ütles, et ta ei kasutanud kolmapäeval vetoõigust, sest peab konkursi ettevalmistamist mõttetuks, aga siiski rahumeelseks kompromissiks.
Juchnewitsch valmistab konkursi tingimused ette 29. augustil toimuvaks nõukogu istungiks.
Eesti Raudtee peab konkursiga silmas sarnast tehingut, kui BRS püüdis kevadel nurjata Juchnewitschi korraldatud ligi 120 miljoni krooni suurust viie kasutatud veduri liisimist Ukraina Luganski veduritehasest. Osa nendest veduritest on praegu saabunud Eestisse ning erastamisagentuur lubas tehingust tuleneva kahju BRSile kuni 100 miljoni krooni ulatuses kompenseerida.
Kui Juchnewitschi soovitud Luganski vedurite veovõime on 5000 tonni, siis vanadel Ameerika veduritel väidetavalt vaid 3000 tonni, mistõttu tuleb neid sama kaubakoguse äravedamiseks kaks korda rohkem rongi ette haakida.
Teisipäeval sattus küsimärgi alla BRSi võime tasuda ER aktsiate eest viimaseks tärminiks 31. augustil, sest Hansapank ja Swedbank lahkusid tehingut rahastama pidanud rahvusvahelisest pangasündikaadist ning EBRD direktorite nõukogu lükkas laenu üle otsustamise määramata ajaks edasi.