Kodulehekülg meelitab ostma

Liina Vahemets 27. juuli 2001, 00:00

Interneti koduleheküljed ei too firmadele küll erilist rahalist tulu, kuid annavad klientidele piisavalt infot hilisema ostuotsuse langetamiseks.

Saksa Auto koduleheküljel on populaarseks saamas võimalus registreerida end interneti vahendusel proovisõidule. ?Inimesed kardavad proovisõidu palumiseks teha liigset tüli ning internet on taolise kartuse peletamiseks hea vahend,? selgitab Kuivjõgi. Tema sõnul on autode müüjatele interneti kodulehekülg oluliseks müügikanaliks.

Autosid otse internetist Kuivjõe sõnul niipea osta siiski ei saa, sest autoost on emotsionaalne tegevus, kus inimene tahab ise rooli taha istuda ja autot katsuda. Seda aga internet ei paku.

Samal põhjusel on veebimüügil väike osa ka Mäkitorppa mobiiliketil, mille internetipoest saab osta erinevaid telefone ja tarvikuid. Mäkitorppa turundusjuhi Kai Realo sõnul on veebikaubandus telekommunikatsiooni vallas keeruline seetõttu, et igasugune liitumisleping eeldab kliendi poolt allkirja andmist. ?Seni kui digitaalallkiri ei ole üldlevinud standard, peab klient tulema mittevirtuaalsesse kauplusesse ja andma oma allkirja,? selgitab Realo.

Realo ütlusel on Mäkitorppa kodulehekülje eesmärk pigem tutvustada erinevaid kampaaniaid, tooteid ja hinnakirja ning pakkuda meelelahutust, sest staatilisest koduleheküljest ehk n-ö külalisteraamatust internetis ei ole mingit kasu. ?Inimene läheb koduleheküljele eelkõige elamust otsima ning kokkuvõttes rahuldab teda vaid emotsionaalse info saamine,? sõnab ta.

Mäkitorppa on oma kodulehekülje kohta saanud klientidelt positiivset tagasisidet, sest inimestel on olnud lihtsam ostuotsust langetada veebilehel oleva erapooletu info tõttu. Koduleheküljelt on abi saanud ka värsked telefoniomanikud, kes on oma probleemidele lahenduse leidnud ka telefoniga poodi tulemata.

Vähenenud on ka kaupluste müügiväline koormus, sest näiteks hinnakirja ei pea müüjad kliendile enam telefoni teel ette lugema, sest klient on vajaliku info juba koduleheküljelt leidnud.

Kontoritarbeid müüva Büroomeedia projektijuht Marko Tohver ütleb, et otsest kasu nende kodulehekülg ei too, sest Büroomeedia koduleheküljelt otsitakse infot toodete kohta, internetipoodi kasutatakse aga harva. Kliendid eelistavad ise kohale tulla, sest interneti kaudu tellimine võtab kauem aega, selgitab Tohver.

Ka autokooli Alopex juhataja Jaak Alesma ütleb, et kuigi nende autokursustele saaks registreerida ka interneti kaudu, eelistavad kliendid helistada. ?Inimene saab meie koduleheküljelt info kätte ja selle asemel et seal registreerida, ta ikkagi helistab, sest see tundub kindlam,? selgitab Alesma. Autokooli kodulehekülje tegemisega sai Alesma ise hakkama, kuid ta arvab, et kõik vajaliku õpetajate, õppesõiduautode ja hindade kohta saab klient nende koduleheküljelt kätte.

Raamatupidamisfirma Arvang OÜ juhatuse liige Tiia Lalli ütles, et nende kodulehekülg on üleval olnud vaid paar kuud. Selle aja jooksul pole nad saanud ühtegi klienti, kuid neile on oma teenuseid pakkunud teised firmad ? arvutustehnika parandamist ja printeri tahmakasseti täitmist.

Aerofotosid tegev Endel Grensmann ütles, et aerofotode kodulehekülg on viimase kuuga kogunud üle 11 000 külastaja ja seda tänu ilm.ee portaali pandud reklaambännerile. Kuigi uudistajaid on väga palju, on kodulehekülje kaudu tellimusi tulnud poole aastaga vaid kolm-neli, tunnistab Grensmann, kes sellest numbrist ei heitu, sest tegemist on uudse alaga, mis vajab tutvustamist.

Restorani Siam koduleheküljelt on olnud võimalik toitu tellida umbes kaks kuud. Praegu kasututakse seda veel vähe, sest me pole seda võimalust eriti reklaaminud. Keskmiselt tellitakse interneti kaudu süüa umbes kümme korda kuus.

Põhilisteks tellijateks on meie püsikliendid, kes on meie menüüga kursis või siis inimesed, kes soovivad kodus õhtustada või külla minnes toidu kaasa võtta. Tavaliselt tellitakse mitu rooga paarisaja krooni väärtuses.

Tellimine on lihtne ? tuleb meie koduleheküljelt soovitud toidud välja valida ja tellimus teele saata. Kui restoran on tellimuse kätte saanud, siis ta helistab kliendile tagasi, et tellimus üle kontrollida. Tihti helistavad kliendid pärast interneti kaudu tellimuse esitamist ise restorani, sest ei olda internetiühenduses kindlad. Umbes tunni aja pärast toob kuller tellitud toidu 55 krooni eest Tallinna piires kohale.

Interneti kaudu tellimise eeliseks on see, et inimesed leiavad meie koduleheküljelt kogu menüü, info restorani ja Tai köögi kohta.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing