Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Osta.ee pakub tollist saadud brändit ja kütust
Osta.ee tegevjuht Kadi Sepp ütles, et partiidega kauplemine on suunatud nii hulgimüügi ettevõtetele kui otse tarbijatega suhtlevatele jaemüügiettevõtetele. Lähiajal on plaanis suuremate kaubapartiide oksjonid integreerida ka osta.ee Läti ja Leedu oksjonikeskkondadesse.
Eile oli osta.ee tollioksjonil 55 pakkumist. Neist 41 on suuremad ja väiksemad parfümeeriapartiid, mille hinnad ulatuvad kuni 15 000 kroonini. Ülejäänud nimekirjas seisavad näiteks 8644 liitrit Gruusia lahtist brändit, üle 30 000 liitri kerget kütteõli, Olympuse ja Kodaki fotoaparaadid ning Nokia 5110 mobiiltelefonid koos akudega.
Juriidiliselt on kõikide osta.ee netilehe tollioksjonile saadetud kaupade omanik riik, kes on müümise õiguse volitanud tollimaaklerfirmale. Tollioksjonite pidamiseks korraldatud riigihankekonkursi võitis tollimaaklerfirma DDP Est OÜ, kellega osta.ee sõlmis juuli keskel aastase lepingu.
Ettevõtte juhatuse liikme Eno Saare sõnul on internetioksjonite korraldaja osta.ee-ga tehtava koostöö eesmärk muuta tollioksjonid veelgi avatumaks, läbipaistvamaks ja laiahaardelisemaks. ?Võrreldes varasema ajaga tegutsevad importijad korrektsemalt ja kaubast ilmajäämisega enam ei riskita. Meie jaoks on oksjoni korraldamine kõrvaltegevus, sest saame sealt vahendustasu 3 protsenti,? ütles Saar.
?Kui kaupadele sellel oksjonil ostjat ei leita, siis suunatakse kaup uuele oksjonile koos hinnakorrektsiooniga. Kui kuue kuu jooksul ei ole kaupa ära müüdud, antakse asjad tasuta üle tervishoiu- või meditsiiniasutusele või hävitatakse tolliameti vastava otsuse alusel,? selgitas Saar.
?Praegu on kaupade vastu huvi tundnud ka eraisikud, sest osalemistingimused on kõigile võrdsed ja pakutavate kaupade hinnad sisaldavad kõiki vajalikke makse,? rääkis Sepp.