Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Petturid pakuvad diislikütuse pähe rasket kütteõli

    Kümned transpordifirmade juhid kinnitasid, et neile on tänavu pakutud nn odavat diislikütust, mille taga võib aimata pettust.
    Viljandi ATP peadirektor Ady Anijärv mäletas kolme sarnast juhtumit, aga ei suutnud meenutada, kes talle pakkumised faksiga saatsid. Nii tema, aga ka Raplamaa firma Alu Veok juhatuse esimees Aivo Härmaste loobusid kahtlastest pakkumisest.
    Tolliameti järelevalve osakonna kontrollitalituse juhataja Lauri Aasmanni kätte jõudnud andmete järgi on rasket kütteõli tanklates diislikütusena müüdud. Tanklaid Aasmann ei nimetanud.
    Ka on teada, et tolli järelevalve all olevat rasket kütteõli on kiiresti ja korduvalt edasi müüdud, kusjuures ostjate-müüjate seas leidub ka suure vedelkütusekäibega firmasid. Viimaste, aga ka hiljem kaduma määratud firmade abil vahetab raske kütteõli nime, muutub diislikütuseks ja saab sertifikaadi.
    Ka pole välistatud, et diislikütusest raskema fraktsiooniga ja vahel ka veidi väävlirikkam raske kütteõli segatakse väga heade omadustega diislikütusega, saades nii produkti, mille omadustele ka tarbijakaitsel etteheiteid pole.
    Tänavu kevadest aktuaalseks muutunud kütusepettus rajaneb tõsiasjal, et tuhandete tonnide ulatuses Eestisse toodud raske kütteõli sarnaneb väliselt ja mitmelt näitajalt diislikütusega ning põleb ka auto- ja traktorimootorites.
    ?Silmaga kõnealusel raskel kütteõlil ja diislikütusel vahet ei tee,? ütles kütuse analüüsiga tegeleva SGS Eesti turundusjuht Heli Väinoja. ?Küll võib diislikütuse pähe tangitud raske kütteõli kahjustada automootoreid, näiteks kütusepumpasid.?
    Tarbija petmise kõrval petavad kütusevõltsijad ka riiki. Aasta esimese kuue kuuga on rasket kütteõli Eestisse imporditud 25 000 tonni, andes maksimaalselt võimaluse 75 miljoni krooni suuruseks pettuseks, sest diislikütuse kilo pealt tuleb tasuda aktsiisi 3,04 krooni, raske kütteõli on aga aktsiisivaba.
    Osa raskest kütteõlist põletatakse kateldes. Samas tarbivad Eesti Jõujaamade ja Kaugkütte Ühingu liikmed umbes poole mahust, mis on Eestisse imporditud. Ühingu tegevdirektori Tarmo Gede kinnitusel ei soeta katlamajad pikaajalisi varusid.
    Rasket kütteõli on sihipärase kasutamise kindlakstegemiseks jäetud tollijärelevalve alla. ?Toll kontrollib kõiki selliseid naftasaadusi, millega seoses on tekkinud kahtlusi võimaliku maksupettuse osas,? selgitas Lauri Aasmann.
    Majandusministri nõuniku Ülo Veldre sõnul võib suure tõenäosega väita, et illegaalse kütuseäri taga on legaalne firma. ?Kes ta on, kuidas teda kindlaks teha ja vahele võtta, on ilmselt maksuameti ja majanduspolitsei asi,? ütles ta.
    Veldre hinnangul saab petturite vahelevõtmise kohaks olla raamatupidamine, sest tõenäoliselt müüakse valepaberitega kütus nii hulgi kui ka jae mõne teise, õigete paberitega kütte varjus. ?Seega peaks vahe välja tulema saatelehtede võrdlemisel,? sõnas ta.
    Tanklas või kütuseterminalis saaks Veldre hinnangul petturi vahele võtta ainult siis, kui kõik tünnid ja torud kontrollimise hetkel plommida ja kogused täpselt üle mõõta ning samas blokeerida kogu paberimajandus. ?Vastasel korral hangitakse analüüside tegemise ajal tegelikule olukorrale vastavad paberid ja järelkontrolli ajaks on asi enam-vähem korras,? rääkis ta.
    Tolliametist rahandusministeeriumisse saadetud ettepanekute kohaselt saaks raske kütteõliga pettust piirata aktsiisiga maksustades.
    Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja Lemmi Oro maksustamist ei poolda. ?75 protsenti kütuseaktsiisist läheb maanteede korrashoiuks,? ütles ta. ?Seega poleks katlakütuseks mõeldud raske kütteõli maksustamine õiglane.? Oro nõustus tolli ettepanekuga erimärgistada raske kütteõli ja lubada seda sõidukites kasutada, kuid sel juhul maksustada aktsiisiga.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.