Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mobiiliomanikud eelistavad võimatut missiooni
Helinatest ja logodest on saanud üks m-kommertsi väljundeid, mille mahtu helinate müüjad aga varjavad. Helsingi börsil noteeritud ASile Saunalahti kuuluv internetivärav Jippii! käivitas mullu septembris SMS-lühisõnumitel põhineva interneti- ja mobiiliteenuse, mis pakub aadressil www.jippii.ee mobiiltelefonide logosid ja helinaid, ka jututubasid ja online-mänge.
Jippii! Eesti juht Mario Puhk ei soovi avalikustada firma käibenumbrit, kuid ütleb, et see on pidevalt kasvanud ja nüüd suvekuudel stabiliseerunud. Kui Jippii alustas mullu, rääkis Puhk, et firma sooviks müüa kuus 2000?3000 logo või helinat.
?Logode ja helinate tellimisarv näitab mitte väga järsku, kuid siiski tõusvat trendi,? lisab Puhk. ?Siin on väga selgelt näha, et helinaid tellitakse rohkem kui logosid. Seda ennekõike meie helinate kvaliteetsuse poolest. Valmistame oma helinad ise ja professionaalsete muusikute abiga.?
Puhki sõnul sõltub helinate tellimine sellest, millised hitid hetkel on populaarseks mängitud. ?Jõudumööda katsume hittidega kursis olla ja need, mis vähegi telefonis kõlavad, üritame ka helinana andmebaasi üles seada,? räägib ta. Näiteks, Tanel Padari ja Dave Bentoni Eurovisiooni lugu on Jippiist tellitud 2500 korda.
Helinaid ja logosid saab oma mobiilile tõmmata ka Tele2-le kuuluvast portaalist Everyday.com.
Tele2 turunduskommunikatsiooni juht Jaana Aduson ei soovinud öelda, kui palju Everyday kaudu seda teenust kasutatakse. ?See on majandusinfo, mida me ei avalda, nagu ka näiteks saadetavate SMSide arvu,? ütles ta. ?SMS-põhised lisateenused, mille hulka kuuluvad ka helinad ja logod, on jätkuvalt populaarsed, kuid nagu on seda laadi teenustele omane, hakkab esimene hurraa mööda saama ? teenuse pakkujaid on juba mitu, teenuseid on saanud juba mõnda aega uurida ja proovida, asi on stabiliseerunud.?
EMT kliendid saavad tellida helinaid EMT iseteenindusbüroost, üks helin maksab 9 krooni, valida saab 30 helina vahel, tellida saab ka Everyday ja Jippii portaalist.
?Lisaks saavad EMT kliendid tellida oma mobiiltelefonile tasuta EMT logo, saates SMSi märksõnaga LOGO lühinumbrile 9966. Neid logosid on tellitud üle 10 000,? räägib ASi EMT infojuht Kaja Pino.
EMT iseteenindusbüroo klientide seas on kõige popimad lood ?Mission Impossible?, ?Everybody? ja ?Õllepruulija?, Jippii kasutajate lemmikud on Bomfunk MC ?Freestyler?, Shaggy ?Angel? ja taas ?Mission Impossible?.