Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Käo ja Sammelselja aitab hädast Luukase raha

    Pärast Hansapanga ja Swedbanki lahkumist Eesti Raudtee erastamist finantseerivast laenusündikaadist on raudteed ostev Baltic Rail Service (BRS) sattunud keerulisse olukorda. Kuigi BRSi Eesti osanikud Jüri Käo ja Guido Sammelselg kinnitavad, et ostusumma tasumisega probleeme ei teki, on väheusutav, et BRS suudab ilma kõrvalise abita miljard krooni augusti lõpuks välja käia.
    Äripäev peab tõenäoliseks stsenaariumi, et BRSi omanikeringis toimub muutus ja BRSis haarab juhtohjad Eesti edukaim transiidiärimees Aadu Luukas koos oma Vene äripartneritega.
    Jüri Käo ja Guido Sammelselg üritavad Eesti Raudteed erastades konverteerida oma head sidemed poliitikutega rahaks. Nende eesmärk on raudtee pärast saneerimist vaheltkasuga edasi müüa. Kõik laabus, kuni finantseerijad tõmbasid pidurit ja BRS sattus ootamatult tupikteele.
    Aadu Luukase huvid on teised. Temale on tähtis säilitada kontroll raudteetariifide üle ja seetõttu on oluline raudtee erastada. Luukas on ka väheseid Eesti ettevõtjaid, kellel ei teki probleeme erastamisraha kokkusaamisega. Samuti suudab Luukas koos oma Vene äripartneritega tagada Eesti Raudteel kütusetransiidi jätkumise, mis võib Vene sadamate valmimise tõttu järsult väheneda.
    Sammelselg väidab muidugi vastu, et BRSi praegustel osanikel pole miljard probleemiks. Jüri Käo juhitav NG Investeeringud müüs osaluse Normas, ja kui raha vaja, siis müüakse Tallinna Kaubamaja. Eilne Päevaleht kirjutas, et Säästumarketite müügist teenisid Sammelselg ja tema äripartnerid 450 miljonit krooni, mitte 300 miljonit, nagu varem spekuleeriti. Päevalehe uudis oli PR-aktsioon, mille eesmärk oli poliitikutele ja võimalikele uutele BRSi aktsionäridele näidata, et mingeid probleeme rahastamisega ei ole. Tõenäoliselt pärines Päevalehe info BRSi PR-nõustajalt Meelis Kubitsalt.
    Kui rääkida Sammelselja ja Käo erinevate ettevõtete müügitehingutest, siis peab ka arvestama, et osa müügisummast kasutati kindlasti pankade ees laenu kustutamiseks. Seetõttu ei ole Säästumarketite või Norma aktsiate võimaliku müügihinna ja Eesti Raudtee ostusumma kõrvutamine veenev argument.
    Aadu Luukase kaasamise toeks räägib veel see, et alguses soovis Luukas Eesti Raudtee erastamisel osaleda BRSi kaudu, kuid hiljem liitus RERiga. Võimalik, et kogu Eesti Raudtee erastamisprotsessi ajal on Käo ja Luukas tegutsenud ühise tandemina ja edukalt konkurente üle mänginud. Näiteks pärast seda, kui erastamisagentuur hakkas BRSiga kõnelusi pidama, loobus RER erastamisprotsessi takistamisest. On tõenäoline, et järgmise sammuna kaasatakse osa RERi aktsionäre eesotsas Luukasega BRSi omanikeringi. Lisaks finantsprobleemide lahendamisele aitab see tagada raudteel stabiilse transiidivoo.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.