Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    FedEx?i teenus peidab lisatasusid

    Risto Koovitile saadeti Federal Expressiga kaup Tallinnasse Ameerikast Washingtoni osariigist. Kuna Ameerika partner oli juba ette Federal Expressile tasunud kauba toimetamiseks ukseni Tallinnas ja kauba tollimiseks Eestis kasutas Koovit oma deklaranti, siis oli ta üllatus suur, kui enne kauba lõplikku kohaletoimetamist sai ta sajakroonise lisaarve. Arves nõuti mingit registreerimis- või terminaalitasu. ?Tõlgendan seda kui topeltmaksustamist juba tasutud uksest-ukseni teenuse eest, mis peaks sisaldama kõiki kulusid peale tollimiskulude,? ütleb Koovit, kes töötab ka ise transpordiga tegelevas firmas. ?Tollimise eest tasusin ma aga juba oma deklarandile,? lisab ta.
    Federal Expressi Eestis esindava Linter & Ko juhataja Leonora Linteri sõnul on Federal Expressi Eesti esindajal õigus esitada kliendile nõudeid tema saadetise käsitlemisega seotud kulude kohta Eestis. Selleks annavad õiguse Federal Expressi rahvusvahelise saatelehe tagumisel küljel olevad lepingutingimused, kus on sätestatud kliendi maksevastutus, selgitab Linter, kelle väitel ei osutagi Federal Express kulleriteenust, kuna on hoopis pakikandmisteenust osutav transpordifirma. Samas möönab Linter, et tegemist on ikkagi uksest-ukseni teenusega.
    Koovit väidab, et ei tea maksevastutuse sätetest midagi, kuna pole saatelehte näinudki. Samas jääb ta kindlaks, et lisatasud on uksest-ukseni teenuse puhul hea tava järgi tavaliselt tollimisega seotud kulud, mitte kauba käsitlemisega seotud kulud, mis arvestatakse veohinna sisse. ?Muidu tekiks nonsenss, kus posti kohaletoimetamise eest tuleb veel lisaks tasuda postiljoni koti täitmise tasu või DHL küsiks saadetise kohaletoimetamise eest eraldi parkimistasusid linnas,? leiab Koovit. Ta selgitab, et lisatasud on ettenägematud kulud, mitte planeeritud lisatasud, mis on selged juba saadetise lähetamise momendil. Sellistest tasudest tuleb eelkõige informeerida paki saatjat, kui need tasud ei kajastu hinnakirjas.
    Kooviti kinnitusel võtavad ka teised kullerifirmad ? DHL ja UPS ? uksest-ukseni teenuse eest tasu ette. Lisaraha hakkab saadetise kohalejõudmisel küsima aga ainult Federal Express.
    DHL International Eesti tegevjuht Janne Tulvik kinnitab, et Federal Expressi nõutav terminaalitasu sisaldub ka nende sümboolses maakleritasus. Kuid seda küsitakse kliendilt vaid juhul, kui klient võtab maakleriteenuse (ehk tollivormistuse) DHLilt. Kui klient kasutab tollivormistuseks oma deklaranti, siis mingit lisatasu ei võeta.
    Leonora Linter tunnistab, et mõistab antud juhul Federal Expressi klientide ebamugavust Eestis ning lubab püüda leida olukorrale lahenduse. Samas möönab ta, et hinnapoliitikat kujundatakse Federal Expressi peakontoris Memphises.
    Müüja on oma tarnekohustused täitnud, kui on teinud kauba ostjale kättesaadavaks nimetatud kohas impordimaal. Müüja peab kandma sinnamaani kõiki kaubaga seonduvad kulutused, välja arvatud impordil makstavad lõivud, maksud ja muud ametlikud maksed. Ostja ülesanne on täita kõik impordi tolliformaalsused.
    Allikas: Incoterms
    Isegi siis, kui klientidele antakse erinevad instruktsioonid maksmiseks, vastutab klient alati otseselt kõikide kulude eest, mis on seotud selle saadetisega, kaasa arvatud transpordikulud, võimalikud juurdehindlused, tolli- ja deklareerimiskulud, sealhulgas maksed, mis on seotud saadetiste tagasisaatmisega, riigilõivude ja -maksudega, FedEx?i juristide tasuga ja teiste legaalsete maksetega.
    Allikas: Federal Express
    Probleem on mulle tuttav ja arvan, et DDU tarnetingimus määrab, et müüja kohustus on transpordi korraldamine ja selle eest tasumine kuni ostja asukohani sihtpunktis. Mahalaadimise ja impordi tollivormistuskulud kannab ostja.
    Minu teada esindab Federal Expressi Eestis Linter & Ko, kes on saadetiste terminaalikäsitlemise outsource?inud Schenker-BTLile. Sisuliselt peab Federal Expressi agent esitama arve käsitlemis- ja kohaleveo kulude eest lähtepunktile (Federal Expressi keskkontorile). Seega, kui Schenker-BTL nende allhankijana esitaks arve Linterile, siis nemad peavad selle edastama Federal Expressile. Praegu esitab Schenker-BTL arve saadetise saajale. Hüpoteetiliselt võib see tähendada, et Linter küsib ikkagi käsitlemiskuludeks Federal Expressilt katet, sel juhul tähendab lisaraha nõudmine saadetise saajalt lisatulu Linterile. Kui Linter lisaraha Federal Expressilt ei kasseeri, siis ei teeni nad käsitlemise pealt mingit tulu, ent teenivad Federal Expressile lisakasumit (hoiavad kokku käsitlusraha, mille lähtepunkt on oma DDU hinna sisse eeldatavalt arvestanud.)
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.