Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Puistamine piiril läks Õliühingule miljoni maksma

    ?Nüüd on võimalik kütust Eestisse tuua jälle ausal teel, dokumente võltsimata,? ütles 1. augustist jõustunud muudatuste kohta kütusefirma Alexela juht Heiti Hääl.
    ?Kõik peaks jälle olema nii nagu enne 1. maid,? lisas Õliühingu nõunik Kaljo Aamer.
    Õliühingu andmetel kandsid ühingusse kuuluvad kütusefirmad seoses 1. maist jõustunud uue transiidieeskirjaga kahju kokku ligi miljon krooni. Õliühingusse kuulub 2/3 Eestis tegutsevatest kütusefirmadest.
    Alates 1. maist hakkas toll nõudma, et kauba saatelehtedele lisataks otselepingud ja arved kütusetehase kui saatja ning Eesti ostja vahel.
    Selliseid lepinguid polnud olemas, sest Eesti ostja ostis kütuse hulgimüügi- või tarnefirmalt ehk omanikult, mitte tehaselt.
    Kütuseärimeeste väitel saab Venemaa tehastest kütust hankida ainult tarnefirmade kaudu.
    Omavaheliste suhete hoidmiseks end mitte tsiteerida lubavad kütuseärimehed väidavad, et 80?90% Eestis müüdavast kütusest tuleb Venemaalt ja Valgevenest. Seda müüvad ka kõik Eestis esindatud tuntud Lääne tanklaketid. Nii ei läinud 1. maist karmistunud nõuded ühestki tanklast mööda.
    Uus transiidikorraldus pani Venemaalt tulnud vagunid raudteel seoses pika tollikontrolliga seisma ning omanikele kahjumit teenima. Kolme kuuga peamiselt vagunite seismise tõttu saadud ligi miljon krooni kahjumit teenitakse tasa kõrgemate tanklahindadega.
    Alates 1. augustist on tollitransiidi eeskirjas täpsustatud, millised dokumendid peavad raudteel kaubaveo juures olema ning Eesti kütuseärimeeste ja naftatöötlemistehaste vahelisi lepinguid üldiselt enam ei nõuta.
    Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna tollitalituse juhataja Marge Niit ütles, et määrust täpsustati selleks, et pooled ehk toll ja kauba maaletooja ei saaks seda erinevalt tõlgendada.
    ?Kui on kolm sõna reas, tekib ju kohe tõlgendamisvõimalus,? ütles Niit.
    Ta möönis, et probleemid tekkisid sellest, et toll tõlgendas määrust nii, nagu ta tõlgendas.
    Jõusse jääb nõue, et Eesti ostja ja välisriigi müüja vahel peab olema lepinguline suhe ja ei tohi olla mingit virtuaalset vahendajat.
    Niit ütles, et kahtlemata ei saa hakata Venemaale nende ärireegleid ette kirjutama.
    ASi Lukoil Eesti kommertsdirektor Valeri Makarov ütles, et ei ole kütuseimpordi lihtsustumist veel märganud. ?Alates 1. maist on sissevedu täiesti aia taha läinud,? märkis ta.
    Makarovi arvates tuleks tolli jaoks kindlaks määrata dokumentide loetelu, mida tolliametnikul on õigus nõuda. Praegu on tollil võimalik kauba teekond peatada ja nõuda ükskõik milliseid tema arvates kauba liikumisel asjassepuutuvaid dokumente.
    ?Täna tollimehele meeldib Lukoil, homme ei meeldi,? rääkis Makarov. ?Alles hiljuti, kui kaupa deklareerisime, võeti jälle kogu dokumendipakk välja, et kontrollida kauba liikumist tehasest tollilaoni.?
    Makarov ütles, et on dokumentide nimekirja täpsustamise teemal rääkinud ka tolliameti peadirektori Rein Talvikuga, kellega ta jõudis teineteisemõistmiseni.
    Õliühingu nõuniku Kaljo Aameri väitel seisab lähemal ajal ees kohtumine tolliameti juhtidega, et täpsustada, millised dokumendid peavad olema kauba saatelehtedele lisatud.
    Alates 1. maist jõustunud uus tollitransiidi eeskiri koostati selleks, et võidelda maksupettustega. Selle põhiautor on rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna asejuhataja Marek Uusküla.
    Vahendajafirmade abil Eestisse kütust ja puitu toovad ärimehed olid tollimaaklerite andmetel sunnitud 1. maist, pärast uue eeskirja jõustumist, hakkama tollilaos vormistama näilisi ostu-müügitehinguid.
    Kauba offshore-vahendaja esines nendes tehingutes kauba omanikuna. Siis sai esitada tollile nõutavad ostu-müügilepingud.
    Mai esimesel poolel jättis toll mõnel päeval raudteele seoses täiendava dokumentide kontrolliga seisma kuni 50 vagunit, mis ülemäärase seisuaja tõttu firmadele kahjumit tootsid.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Pangad ootavad allkirja: BaltCapist varastatud miljonitele koidab kokkulepe
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.