Suvelavastus köidab sponsorit

Merike Ojasson 08. august 2001, 00:00

Sel aastal on enamikule suvelavastuste etendustele pileteid raske saada hoolimata sellest, et võrreldes talviste saalietendustega tuleb suvel välja käia kaks korda suurem rahasumma. Kalleimad on linnateatris etenduv musketäride jätkulugu ja Saueaugu teatritalus mängitav kaheksa mängukorraga projekt ?Kumalasemesi?, kus pilet maksab 150 krooni. Vanalinnastuudio pakub T?ehhovi ?Kirsiaia? vaatamise võimalust ka VIPidele, kelle pilet maksab 500 krooni.

?Musketäride etendus on linnateatris selle aasta suurim projekt, seda nii näitlejate kui pealtvaatajate arvu poolest, samuti on kulud võrreldes tavaetendusega märkimisväärselt suuremad. Samas on oluline märkida, et Eestimaa heitlik ilm on teatritegemise juures suur risk ja see võib planeeritud eelarvele laastavalt mõjuda,? selgitas linnateatri turundusjuht Merle Vau.

?Suveetendus on teatrile nii lisatulu kui lisakulu. Enamasti on tegemist hooaja pikendusega, et majanduslikus mõttes käivet juurde saada. Suveetenduse jaoks tehakse konkreetsed kulutused ja need tehakse ikkagi tuluteenimise eesmärgil,? ütles draamateatri direktor Tiit Laur.

Teatrite soov teha suvelavastusi on seotud osaliselt sellega, et riigipoolne toetus sõltub just nimelt vaatajate arvust. Samas kinnitasid teatrite esindajad, et ka sponsorite leidmine suvelavastustele on suhteliselt lihtsam, sest firmasid huvitab samuti rahakam publik ning suveteatrite ümber käiv meediamelu.

Linnateatri turundusjuhi Merle Vau sõnul on suvelavastuse puhul sponsoril võimalik lühema aja jooksul suhelda rohkema arvu inimestega ning kas toetada vabaõhu- või väikese saali etendust, sõltub ikkagi sponsori poolt püstitatud eesmärgist, millist kontakti ta inimestega tahab.

Ehitusmaailm on toetanud Emajõe Suveteatri tegemisi paaril viimasel aastal. ?Nende etenduste toetamise ja laiemalt sponsorluse üle otsustab juhatus, raha on meie eelarvesse sisse arvestatud. Näiteks eelmise suve põhietendus ?Huck?, kus värvitakse lõbusalt planku ja mida ka sel aastal mängiti, sai meie käest värve ja plangumaterjali,? ütles juhatuse esimees Peeter Raudsepp.

Ugala teatrijuhi Jaak Alliku arvates ei kattu suvine teatripublik eriti selle seltskonnaga, kes talvisel ajal teatrisaali tuleb. ?Mulle ongi mõistatuseks, kes on see vaataja, kes kimab koos perega autos igal nädalavahetusel ühelt etenduselt või kontserdilt teisele ning suudab koos bensiini ja ?a?lõkiga iga kord vähemalt 600?700 krooni välja käia,? imestas Allik.

Kuna suvel on täiesti võimalik koguda ühe õhtuga kuni 5000 vaatajat, pakkus Ugala juht välja ka teoreetilise võimaluse, et teater annab aastas ühe eduka etenduse Tallinna lauluväljakul, kogub 70 000 vaatajat ning ülejäänud aja kas puhkab või valmistab ette uut lavastust.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing