Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Toidutööstus Säästumarketi haardes

Andres Kärssin 08. august 2001, 00:00

Alates tänavu kevadest Soome kaubanduskontsernile Kesko kuuluva Säästumarketi juhi Maldar Mäesalu sõnul on jaekett kasvanud niivõrd tugevalt, et tihti on tööstused sattunud raskustesse vajaliku mahu tagamisega. Viimane omakorda viib struktuurimuudatusteni ning tööstuste reorganiseerimiseni Säästumarketi heaks, märkis ta.

?Näiteks Halliku pagaritööstus ? ostame üle 50 protsendi nende toodangust ära,? ütles Mäesalu. ?Kuna müügiväljund on olemas, siis lähevad nad seda teed, et laiendavad tööstust. Vastasel juhul ei suuda nad varustada,? viitas ta mõne kuu pärast valmivale ASi Hallik uuele tehasele.

Mäesalu sõnul on samuti kasvamas Säästumarketile spetsialiseeritud toodete maht. Nii on Tartu õlletehases villitavale Säästu-õllele lisandumas ka kali. Lisaks jookidele võib discounter?i lettidelt leida muu hulgas veel spetsiaalselt talle toodetud majoneesi ja ket?upit Kohtla-Järve firmalt Maadlex, präänikud tulevad Narvas asuvalt Lenari leivatehaselt, kuivatatud puuvili tuuakse sisse Lätist.

?Nagu teame, on Säästumarketi ära ostnud Keskol Eesti jaekaubandusturul suured arenguplaanid,? viitas ASi Hallik tegevjuht Heiki Hallik Soome kaubanduskontserni taotlusele saada enda kätte 25 protsenti Balti riikides asuvast turust. ?Kindlasti oleme meiegi tegutsemas sedasi, kuidas Eesti jaekaubandus areneb,? lisas ta.

Hallik ei täpsustanud, kui suure osa oma tootmismahust turustab ettevõte Säästumarketi kaudu, ta tõdedes vaid, et tegu on hea ja kiiresti areneva kliendiga. Halliku sõnul pole pagaritööstus keskendunud ainult Säästumarketi varustamisele, vaid püüab erinevate lepingute raames müüa oma tooteid üle Eesti.

Tamsalusse rajatav 12 miljoni kroonise maksumusega uus tehas kahekordistab ASi Hallik tootmisvõimust ning võimaldab toota ligi 15 tonni pagaritooteid ööpäevas. Selline tootmismaht on näiteks umbes kolm korda väiksem kui Eesti suurima pagaritööstuse Leiburi oma.

Sarnaselt paarikümnemiljonilise käibega Halliku pagaritööstusega ei soovinud nimetada paarimiljonilise käibega majoneesi- ja ket?upitootja Maadlex Säästumarketi oma etiketiga valmistatud toodete osakaalu. Väikefirmast antud info kohaselt on Säästumarket hea klient, kes suurendab ka tellimusi.

A.Le Coq Tartu Õlletehas ASi juht Tarmo Noop tõdes, et Säästumarketi puhul on pigem tegemist hea väljundiga. ?Eraldi võetuna on nad meile esimene klient,? märkis ta. Samas lisas Noop, et Säästumarketi osakaal õlletehase müügimahust peaks jääma alla 10 protsendi ehk siis müügimaht jaotub analoogiliselt jaekettide turuosadega.

Noop lausus, et õlletehasel on suvekuudel olnud mahuprobleeme ning see on mõjutanud ka Säästumarketi varustamist.

Küsimusele, kas Säästumarketi kaudu saadavad müügimahud katavad tootjate tehtavad allahindlused ning kas lõpptulemusena ei võida asjast hoopiski hinda müüv discounter-kett, vastas Noop, et näiteks Säästumarketi tingimused õlletehasele ei erine oluliselt teiste kettide omadest. Samuti ei erinevat mahahindlused.

Noop ütles, et Säästumarkti puhul annab efekti teiste kettidega võrreldes oluliselt madalam marginaal, mis saavutatakse väiksemate kulude arvel. ?Võitlus tootjate poolel käib eelkõige jaeväljundi nimel,? lisas ta.

Kõnealused kokkulepped õhutasid tagant paari kuu eest ka avalikkuse ette jõudnud konflikti Eesti suurima jaekaubandusorganisatsiooni ETK ja toiduainetööstuste vahel. Ostumahule apelleeriv ETK tahtis saada tööstustelt sama suuri allahindlusi kui üha suuremaks konkurendiks tõusev Säästumarket/Kesko.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing