Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vene tariifid raputavad transiiti

    Augustis alanud Venemaa raudteetariifide ühtlustamisega võivad Eesti tarnsiidifirmad aasta lõpuks kaotada 25?30 protsenti senisest mahust, ütles Peterburi transiidifirma BaltTransServis peadirektor Vladimir Prokofjev.
    Eestisse suunduvate vedude raudteetariifid kujunesid Prokofjevi sõnul ligi kaks korda kõrgemaks kui veod Venemaa sadamatesse. ?Augustis ei näe ma olulist vähenemist, kuid mahtude säilitamiseks sügisel tuleb midagi ette võtta,? rääkis ta. ?Venemaa sadamad pole suutelised kõiki läbi Eesti veetavaid kaupu töötlema, mistõttu tariifimuutus ei mõju Eesti transiidiärile hävitavalt.?
    Venemaa alustas WTO survel augustis raudteetariifide etapiviisilist ühtlustamist. 2002. aasta märtsini kavandatud esimeses etapis ühtlustati odavate siseriiklike tariifidega Venemaa sadamatesse suunduvad raudteeveod. Maismaa piiripunktide kaudu veetava kauba tariifid kavatsetakse ühtlustada alles 2002. aasta kevadel.
    Eesti suuremad tarnsiidifirmad AS Estonian Oil Service (E.O.S.) ja AS Pakterminal teatasid mõõdukast veomahtude langusest juulikuus.
    E.O.S. töötles tänavu juulis 575 000 tonni naftatooteid, mis jääb mullusele sama aja tulemusele alla ligi kümnendiku võrra. Kuid samal ajal ületas E.O.S.i tänavune 3,5 miljoni tonnine seitsme kuu maht paari protsendi võrra mullust tulemust. ?Lähiajal ma suuri muutusi ei näe, kuid Venemaa raudteetariifide mõju on praegu raske ennustada,? rääkis E.O.S.i juht Arnout Lugtmeijer.
    Pakterminali töödeldud naftatoodete maht vähenes tänavu juulikuus 828 441 tonnini, mis jääb mullusele ligi 5 protsendi võrra alla. Samal ajal nimetab Pakterminal oma koduleheküljel eelmise aasta juulikuud teistest perioodidest silmatorkavalt paremaks.
    Pakterminali seitsme kuu tulemus 5,259 miljonit tonni jäi mullusele ligi 7 protsendi võrra alla.
    Etapiviisiline Venemaa raudteetariifide muutus võib tuua kuni järgmise aasta märtsini ajutise tagasilöögi, sest kaubaomanikud kaotavad selle pärast läbi Eesti vedades sadu miljoneid kroone, ütles Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Andrus Kuusmann. ?Loodan, et kui Venemaa viib tariifide ühtlustamise lõpuni, toob see Eesti transiidiärile järgmisel aastal hoopis kasu,? rääkis Kuusmann.
    Tallinna Sadam märgib esimese poolaasta tulemuste põhjal mahtude kasvu, sest kaubavood tõusid ligi 2 protsenti ligi 16 miljoni tonnini.
    Vedellasti maht, mis moodustab lõviosa tallinna Sadama kaubavoogudest, tõusis kuue kuuga 10,4 miljoni tonnini, mis on ligi 11 protsenti rohkem kui mullu. Transiitkaupasid eksporditi sadamas kuue kuuga ligi 11,9 miljonit tonni, mis on mullusest 5 protsenti rohkem.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.