Audi ? ärandajate lemmik

Andres Reimer 10. august 2001, 00:00

Autovargad viisid tänavu esimese seitsme kuuga õnnetutelt omanikelt 153 Audit, millega Saksa autotööstuse pärl tõusis Eesti ärandatud autode edetabeli tippu. Peaaegu sama palju varastati Mercedeseid ? 140 ja BMWsid ? 128.

Tuntumate Audi-varaste ohvrite nimistus seisavad nii kümnevõistluse MMi hõbe Erki Nool kui ka Pakterminali juhatuse esimees Raivo Vare. Kummagi auto on siiski üles leitud.

?Audi paistab viimasel ajal oma huvitavate mudelitega silma tagasihoidlike Mercedeste ja BMWde taustal,? selgitab Audisid müüva ASi Reval Auto klienditeeninduse juht Kalju Saunoris.

Audisid varastati tänavu peaaegu sama palju, kui müüdi uusi masinaid (137).

?Ka pätid tahavad korraliku autoga sõita,? lausub Aare Kirss BMWsid müüvast ASist United Motors.

Uued BMWd on peaaegu ärandamiskindlad ja neid kaob aastas vaid mõni üksik, selgitab Kirss. ?Varastatakse peamiselt vanu kolmanda seeria BMWsid, mida himustavad nn rullnokad,? räägib ta. ?Pärast esimese habemetüüka tekkimist hakkavad nad suitsu ja narkotsi panema ning unistavad vingest autost.?

?Autovarastele meeldib Mercedes-Benz samadel põhjustel, miks inimesed Mercedese ostavad: kvaliteet, turvalisus ja kõrge väärtus näiteks edasimüügil,? selgitab Üllar Born ASist Silberauto. ?Varastamise puhul räägime vanadest autodest, sest uute Mercedeste varastamine on võimalik vaid siis, kui omanik on jätnud võtmed varastele kättesaadavaks.?

Uue Mercedese võti on Borni sõnul elektrooniline pult, mille puhul näiteks titaanvõtmetega pole enam midagi peale hakata. Mercedese tippmudelitel kasutatakse pangakaardi sarnast elektroonilist võtit, mis omaniku lähenedes kaardi ära tunneb, ust avades lukud avab ning käigukangil nuppu vajutades mootori käivitab, lisab Born.

Varaste ohvriks langevad ennekõike enne 1998. või 1997. aastat valmistatud autod, millel sageli pole signalisatsiooni, ütleb Tallinna politseiprefektuuri autojälituse talituse juhtivinspektor Igor Litvinenko.

?Varaste lemmikmargile Audi 100-le tehases paigaldatud signalisatsioon on vilets, mistõttu on neid kõige lihtsam avada,? selgitab Litvinenko. ?Autod veetakse lihtsalt puksiiriga minema.?

Uute audi A4 ja A6 ärandamisvastased seadmed seevastu ületavad Litvinenko sõnul tavaliste kurjategijate oskusi. ?Kulus tervelt aasta, kui Eesti vargad õppisid uusi Audisid avama,? tõdeb Litvinenko.

Esimene uute Audide saladusi tundev varas istub juba kuu aega Tallinnas arestimajas. Mees võeti kinni ärandamiskatsel, sest pealtnägijad teatasid kiiresti politseile.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:47
Otsi:

Ava täpsem otsing