Oracle ? teine koht pole häbiasi

Peeter Koppel 10. august 2001, 00:00

Kui maailma suurima tarkvaratootja Microsoft juhi Bill Gatesi imago on suhteliselt pehme ning Gates eelistab avalikkuse ees esineda kampsuniga ning hoida madalat profiili, siis Oracle?i juht on peaaegu et tema vastand.

Umbrikkale 56aastasele Larry Ellisonile meeldib nimelt end ümbritseda kaunite naiste, kiirete autode, iidse jaapani kultuuri ning üleüldse igasuguse maitseka ja ülielitaarse luksusega. Tema ülikond ja lipsusõlm avalikel esinemistel on ideaalsed ning tema peamiseks iseloomujooneks võib lugeda kõrkust.

Halastamatult agressiivsel ärihail on oma kõrkuseks aga ka küllalt õigustusi, millest olulisim on vast see, et ta on maailma suuruselt teise tarkvaratootja Oracle juht ning tema nimi figureerib pidevalt maailma viie rikkaima eraisiku edetabelis.

Oracle Corporationi sügavaimad juured ulatuvad 1970. aastasse, mil IBMi juhtimisel alustati relatsiooniliste andmebaaside loomise põhimõtete väljatöötamist.

Sellest projektist sai alguse andmebaaside päringukeel SQL. Esimese SQLi kommertskasutuseks mõeldud rakendusega tuli aastal 1979 välja 1977 Larry Ellisoni poolt asutatud ettevõte nimega Relational Soft-ware Inc, mis saigi hiljem tuntuks kui Oracle Corporation. Nüüdseks on ettevõttest saanud kogu maailmas turuliider informatsiooni haldamise tarkvara alal, kes pakub oma andmebaasisüsteeme ning rakendustarkvara koos sellega seonduvate lisateenustega nagu konsultatsioonid, koolitus ja tugi enam kui 145 maailma riigis.

USAs California osariigis Redwood Shoresis baseeruva, maailmas kokku 43 000 inimesele tööd andva Oracle?i tarkvara jooksutatakse nii personaalarvutites, tööjaamades, miniarvutites ja suurarvutites kui ka muudes seadmetes, näiteks pihuarvutites.

Internetirevolutsioon ja paljude ettevõtete suundumine e-äri kontseptsioonile on Oracle?ile andnud võimaluse kiireks laienemiseks, sest Oracle?i puhul on tegemist esimese ettevõttega maailmas, kes suutis turule tuua e-äriks vajalike toodete täieliku sortimendi.

Oracle on ühtlasi ka e-äri pioneer, sest lisaks sellele, et ettevõte pakub oma klientidele e-äri infrastruktuuriks loodud tooteid, on Oracle ka ise digitaalne, olles viinud paljud ettevõtte protsessidest, näiteks müügi ja klienditoe, internetti, andes klientidele võimaluse end ise teenindada. Parimaks näiteks on tavateenuse hind enne ja pärast selle internetipõhiseks muutmist. Enne internetti viimist maksis teenus 350 dollarit. Pärast seda aga 20 dollarit.

Kokkuvõttes on Oracle karismaatilise juhiga suhteliselt edukas ja suure tulevikuga ettevõte, mille aktsiat turuosalised üldise buumi tingimustes lihtsalt üle hindasid.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:47
Otsi:

Ava täpsem otsing