Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kägu igatseb Kaberneeme sadama kapteniks

    Kaberneeme sadamasse jõudes võtab meid vastu riigikogu liige reformierakondlane Kristiina Ojuland, kes vabal ajal sadamas meelsasti abiks on. Sadama omanik endine TOPi direktor Raimo Kägu tuleb linnast tormituule ja vihmapilve saatel ja asub hea peremehe kombel püsikundede käekäigu järele pärima, kui tuuleiil terrassil päikesevarju ümber pühib.
    Tallinnast Kaberneeme on umbes 30 meremiili. Keskmise suvetuulega võtab jahiga Piritalt Kaberneeme jõudmine ligi viis tundi, kaatriga jõuab kolme tunniga kohale. Kaberneeme sadama kai ääres on 30 kohta, millest suurem osa on juba kohalike veesõidukite poolt hõivatud. Sadama peremees Kägu on samuti kohalik, kes poolteist aastat tagasi oma pealinna kodu Kaberneeme vastu vahetas.
    ?Tahan, et sadam jääks Kaberneeme rahvale, et kakuamipaadid saaksid hommikul merele minna ja värsket kala tuua,? räägib Kägu. Kai ääres küll selliseid paate märgata ei ole. Silma hakkavad eri suuruse ja kujuga jahid ning kaatrid, mis kuuluvad Kaberneemes elavatele või puhkavatele ärimeestele. Kohalikele meestele meeldib rohkem poe juures õlut juua.
    Värsket kala pakutakse sadama restoranis aga tõepoolest. Raimo Kägu sõnul sõidetakse Kaberneeme kasvõi ainult söögi pärast. Firmaroaks on Kägu soolaforell. Kalaga varustab sadamakõrtsi aastaringselt naabruses asuv forellikasvandus.
    Arhitektide Urbeli ja Peili projekteeritud sadamahoone nimega Paadikuur on püsti juba neli aastat. Sadam on mitu korda omanikku vahetanud, ostjat otsiti isegi Helsingin Sanomate kaudu. ?Tahan jonnida ja hoian ta vähemalt viigis,? ütleb Kägu, kes on näinud, kuidas soomlastest omanikud Eesti väikesadama käest ära lasevad.
    ?Vesi lammutab sadamat pidevalt, üle midagi ei jää,? püüab omanik uskuma panna, et haldab kohta vaid armastusest Kaberneeme ja meresõidu vastu. Peamise tuluallikana nimetab peremees toitlustamist ja majutust.
    Erinevalt teistest puhkekohtadest ei rõhu sadam suvehooajale ega turistidele. Kägu näitab, et turist, kes merd mööda tuleb, armastab hoopis oma paadis rummi juua, selle asemel et sadamas tuba üürida ja baaris aega veeta.
    Sel suvel on Kaberneemet külastanud 50?60 alust. Et kai ääres külalistele kohti napib, valmib varsti uus paadisild, kus jätkub ruumi veel kahekümnele veesõidukile.
    Kaberneeme peaks sobima neile, kes otsivad ülerahvastamata randa Tallinna lähedal. Praegu on märksõnaks aktiivne puhkus: skuutri- ja laevasõit, rannavõrkpall ja ujumine. Sadama peremees jutustab vaimustunult kaldast paadisõdu kaugusel asuvatest asustamata saartest ja laidudest, kus ainult kohalikud randuda oskavad.
    Kägu plaanib iga aasta sadamasse investeerida vähemalt miljon krooni. See tagaks tema sõnul sadama arengu ja teiste puhkekohtadega konkurentsis püsimise.
    Investeeringuteks on Kägu võtnud pangalaenu ning taotleb sadamasse viiva tee remondiks 500 000 krooni toetust SAPARDist. Lähiajal on plaanis ka sadamahoonet laiendada, eskiisprojekt on juba tellitud.
    Kaberneeme sadama tegelik omanik on Hansa Liising, teatab Kägu. Tema omaks saab sadam alles nelja aasta pärast, kui kõik kohustused liisingufirma ees on täidetud.
    Sadama pidamine ei tee veel sadamakapteniks. Kunagi tahab Kägu ka ametlikult, kõigi reeglite kohaselt sadamakapteni nime välja teenida.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.