Eurovisiooni logo konkurss kriitika all

Katrin Kurss 16. august 2001, 00:00

Eesti saamine eurolaulumaaks ei ole läinud viperusteta. Koos esinemisest loobusid selle aasta staarid Padar ja Benton, lauluvõistluse kodulehekülg süüdistab avaliku logokonkurssi amatöörlikkuses ning ka Eesti reklaamifirmad ei ole rahul ei videoklippide ega logokonkursi läbiviimisega.

ETVsse Eurovisiooni logo konkursile on laekunud 51 ümbrikku kavanditega. Ümbrikud avatakse alles täna, sest korraldajatele on saabunud signaale, et kõik 13. augusti postitemplit kandvad kavandid ei ole veel kohal.

Vastne Eurovisiooni kommunikatsioonijuht Raivo Suni andis mõista, et avaliku konkursi luhtumisel tehakse logo kavandamise ettepanek disainifirmadele. ETV veebileheküljel avaldatud konkursitingimustes ei olnud märgitud, et konkursi luhtumise korral pöördutakse disainifirmade poole.

Eurovisiooni peakorraldaja Juhan Paadami sõnul on konkursi korraldamine privileeg, mis ETV-l õnnestus Euroopa Ringhäälingute Liidult (EBU) välja kaubelda. Uuest konkursist rääkimine on Paadami väitel veel ennatlik. ?Kõigepealt võtame kokku, mis meil on,? ütles ta.

Kuu alguses Äripäevale antud intervjuus laitis Paadam firmadevahelise konkursi korraldamise idee maha. ?Avalik konkurss on õiglasem, muidu võiksime ju ka lugusid tellida kindlatelt autoritelt,? ütles Paadam.

Logokonkursi tingimustes on kirjas, et ETV 7-liikmeline ?ürii valib kavandite seast kümme paremat ja esitab need EBU-le, kes selgitab välja konkursi võitja. Nii ETV-l kui ka EBU-l on õigus mitte ühtegi logo kavandit välja valida.

Et Eurovisiooni lauluvõistlusel ei ole ametlikku logo, millega kõik osalejad rahul oleksid, võib selleks saada Eesti kavandatav logo. Kui sobivat logo ei leita, läheb käiku EBU logo koos laulukonkursile viitava kirjaga. EBU referentgrupi koosolek, mis lõplikult otsustab logo saatuse, toimub 20. septembril.

Mitmed suured reklaamifirmad, nagu Zoom, Division ja Idea, on teatanud, et Eurovisiooni logo avalikust konkursist osavõtt on liialt aeganõudev ning ei tasu ära.

?Selleks et konkurssidel osaleda, peab jääma olemasolevate klientide teenindamisest palju aega üle või peab olema tegu väga atraktiivse kliendiga,? ütles reklaamibüroo Zoom juhataja Sirli Tarve, põhjendades avalikust konkursist kõrvalejäämise otsust.

Disainibüroode vahel korraldataval konkursil osalemist on Zoom Tarve sõnul nõus kaaluma, kui tingimused oleksid adekvaatsed ja suhtumine teistsugune. Logo kavandi teeks Zoom valmis kolme nädalaga.

Eurovisiooni videoklippide tegemisest, mis oleks disainifirmale huvi pakkunud, ei õnnestunud Zoomil osa võtta, kuna ideekonkursi kutse faksiti firmasse päev enne viimast tähtaega, ütles Tarve.

Reklaamibüroo Division juht Rain Pikand on avaldanud kahtlust, kas logokonkursist asja saab. ?Mujal maailmas valitakse teostaja varasemate tööde põhjal ja sõlmitakse temaga leping, et ta oleks piisavalt motiveeritud töösse süvenema,? rääkis Divisioni juht.

Möödunudaastane Eurolaulu riik Taani korraldas logo ideede leidmiseks konkursi seitsme disainifirma vahel. Südant kujutava võidulogo esitas kolmest firmast koosnev konsortsium, kuhu kuulusid firmad Kontactpunkt, 2Graphic Design ja EventRelations.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:48
Otsi:

Ava täpsem otsing