Teisipäev 21. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Uute autode liigitamine tekitab peavalu

Tõnu Tramm 16. august 2001, 15:16

Kui seni on võetud sõiduautode klassifitseerimise puhul aluseks kõiki auto mõõtmeid, nagu pikkus, telgede vahe jne, siis mõningad uued mudelid on senise süsteemi pea peale pööranud, kirjutab homse Äripäeva autorubriik.

Näiteks äsja Eestisse jõudnud pikendatud kerega A-klassi Mercedes on pikkuselt väikeauto, kuid teljevahe poolest annab silmad ette nii mõnelegi keskautole. Seetõttu liigitavad Mercedese müüjad uue A-klassi juba väike-keskautode reale.

Sama lugu on uue 5ukselise Honda Civicuga, mis pikkuselt tüüpiline väike-keskauto, kuid teljevahelt isegi pikem kui näiteks keskklassi kuuluv Toyota Camry. Pealegi on uue Civicu funktsionaalsus võrreldav pigem mahtuniversaali kui luukpäraga. Sellele vaatamata püsib ka uus Civic 5D väike-keskautode real edasi.

Sarnane probleem ilmnes juba kevadel, mil tekkis küsimusi uute keskautode liigitamisel. Näiteks uus Ford Mondeo on mõõtmetelt võrreldav suure-keskautoga, ehkki ta kuulub jätkuvalt keskautode sekka. Samas on näiteks Chrysler Sebring suur-keskauto, ehkki teljevahe Mondeo omast ligi 10 sentimeetrit lühem.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing