Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Luukpära Civic lõi uue autoklassi

Tõnu Tramm 17. august 2001, 00:00

Esimene kokkupuude uue 5ukselise Civicuga oli tegelikult juba peaaegu aasta tagasi Pariisi autonäitusel. Välimus avaldas sügavat muljet, sisemusse veel tol korral ei lastud. Pealegi oli tegemist Jaapani variantide ehk parempoolse rooliga näidistega.

Nõnda kujunes uuest Civicust mulje kui hästi õnnestunud väliskujuga Civicust, mida sedaanvariandist eristab peaasjalikult vaid järsk sabaosa. Süvenes teadmine, et mõistliku hinna korral võib uus Civic saada tõeliseks müügihitiks.

Seda suurem on aga üllatus, kui esimesed meie tingimustele kohandatud 5D Civicud Eestisse jõuavad. Pool aastat vanema sedaanvennaga pole siin mingit pistmist, on esimene reaktsioon. Ja nii ta tõepoolest on. Lähemal vaatlusel selgub, et nii esiosa, tagaosa kui sisu on täielikult erinevad, pea ainsad silmaga nähtavad asjad, mis üks-ühele kattuvad, on kapoti all asuvad 1,4- ja 1,6-liitrine bensiinimootor ja keskkonsoolis olevad soojendussüsteemi juhtnupud. Kõik muu on hoopis kusagilt mujalt.

Kusagilt mujalt on ka auto olemus tervikuna. Selle auto luukpäraks nimetamine tundub tõelise solvanguna. Eriti kui istuda tagaistmele, kus 184sentimeetrisel mehemürakal jääb iseenda järgi seatud esiistmeni oma kümmekond sentimeetrit tühja põlveruumi. Auto armatuurpaneel on kui tõelisel mahtuniversaalil ? suur ja lai ning ulatub kaugele ette. Käigukang ei asu teps mitte põrandas nagu autol tavaliselt, vaid keskkonsoolis. Võrdluseks meenub mahtuniversaalide kilda kuuluv Citroen Picasso. Kas samuti mahtuniversaal? Küsimus jääb õhku rippuma.

Kas luukpära või mahtuniversaal, pole aga kaugelt ainus küsimus, mis mõtteainet pakub. On veel üks ? kas tegemist on ikka väike-keskautoga? Pikkust arvestades justkui oleks. On ta ju oma sedaanvennast koguni 18 sentimeetrit lühem, kuid oma põhikonkurendile, Peugeot 307-le, annab siiski silmad ette 8 sentimeetriga.

Küll aga tekitab aukartust Civic 5D telgede vahe. 2,68 meetriga on tegemist oma klassi konkurentsitu liidriga, jättes näiteks selja taha isegi klass kogukama Honda Accordi või koguni kaks klassi vingema Toyota Camry. Konkurent Peugeot 307 telgede vahe on lühem 7 sentimeetri jagu.

Seega on tegemist pea sama fenomeniga, mis uue A-klassi Mercedese puhul: pikkust suhteliselt tagasihoidlikult, telgede vahe aga ületab igasugused ootused.

Loomulikult on säärase teljevahega autoga meie teedel sõitmine lust ja lillepidu. Ei mingid üleliigset loksutamist, auto kulgeb pehmelt ja sujuvalt. Proovisõiduks olnud 1,6-liitrise mootori ja manuaalkäigukastiga autol jagub pöördemomenti ja kiirendust igaks hetkeks. Auto salongimaterjalide valik ja nende kvaliteet annab silmad ette nii mõnelegi keskautole, rool ja käiguvahetus toimivad täpselt nagu kellavärk. Ei mingit kiginat ega käginat ning isegi kruusateel ei tekita kivid auto põhja all kõrvulukustavat lärmi, nagu paljudele jaapanlastele omane.

Ainus, mis proovisõiduauto juures häirib, on käetoe puudumine. Keskkonsoolil asuval käigukangil pidevalt kätt hoida muutub pikapeale tüütavaks, vabalt kõrge istme kõrvale rippuma lasta pole ka parim lahendus. Igatahes siit soovitus ? lisavarustuse nimekirja kuuluvasse käetoesse investeerimine oleks selle auto ostjale suisa hädavajalik.

Pikemat kasvu mehele kuluks ära ka rooli sisse-välja reguleerimise võimalus, kuid seda paraku Honda ei paku. Honda üheks eripäraks on rooli ja pedaalide suhteliselt väike vahe, mistõttu on mugava sõiduasendi leidmine veidi komplitseeritud. Käte järgi iste paika sätitud, hakkab parem põlv tihkelt keskkonsooli vastu hõõruma, jalgade järgi istet sättides kipub aga rool kaugeks jääma. See puudus on aga paljuski juhi isikupäras kinni ning kes harjunud näiteks vana ?iguliga sõitma, selle jalad ei tohiks Hondas küll pikaks jääda.

Auto hind ja varustustase tõotab aga uuele Civicule tõelist edu. Lihtsama, 1,4-liitrise mootoriga variandi saab kätte juba 199 000 krooni eest. 1,6-liitrise mootoriga variant, millel on lisaks raadio ja konditsioneer, maksab 215 000 krooni; kui sellele lisada veel automaatkäigukast, on hind 225 000 krooni. Kalleim variant maksab 229 000 krooni, sisaldades kliimaseadet, valuvelgesid, katuseluuki ja veel nii mõndagi. Seega, kui lähtuda seisukohast, et tegemist pooleldi mahtuniversaaliga ja pooleldi keskautoga, on selle raha eest autot enam kui küll.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing