Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Väike-mersu venitati pikemaks
Ei suuda meenutada isegi ühtegi autot, mille tagaistmel istudes jääks esiiste nii kättesaamatusse kaugusse. Igatahes ei teki vähimatki tunnet, et tegemist väikeautode kilda kuuluva sõidukiga.
Ning tõsi ta on, uue mersu klassikuuluvus on teema omaette. Tõenäoliselt maandub uus sõiduk Eestis levinud klassifikatsioonis klassi võrra kõrgemale kohale ehk väike-keskautode reale. Samas on tema välised mõõtmed jätkuvalt väikeautolikud, jäädes enam kui paarkümmend sentimeetrit alla 4 meetri. Selle näitajaga on uus A-klass lühem isegi Opel Corsast ja Peugeot 206st. Seevastu on telgede vahe sootuks teisest ooperist. 2,59 meetriga jätab uus A-klass selja taha isegi keskautode kilda kuuluvad Volvo S40 ja Mitsubishi Carisma. Nii ongi ilmselt ainuõige valida kuldne kesktee ning väikeautoliku pikkuse aga keskautoliku teljevahe ja mahutavusega L-tähistusega (long) uus A-klass väike-keskautode sekka liigitada.
Lõviosa uue auto pikkusest ongi pandud tagareisijate ruumikuse arvele. Keskmise ja tagumise uksepiida vahe on pikenenud 17 sentimeetri võrra ja hind kasvanud umbes 15 000 võrra. Teisisõnu, pikema variandi omandamine maksab Eestis veidi alla 1000 krooni sentimeeter. Kui kõik istmed peale juhi oma välja võtta, on võimalik uude A-klassi mahutada kuni 1930 liitrit pagasit.
Sõiduomaduste osas ei ole uuele Mercedesele samuti midagi ette heita. Pikk telgede vahe hoiab autot kindlalt teel ka suurtel kiirustel ning lennuväljal proovitud 170kilomeetrine tunnikiirus on sellele autole nagu lapsemäng. Seega on pikemaks venitamine mõjunud igati positiivselt, kui välja arvata tõsiasi, et pöördering on 60 sentimeetri võrra kasvanud.
Käsitsi lülitamise võimalusega automaatkäigukasti ja mootori koostöö on suurepärane. Mida kõvemini gaasi vajutad, seda rohkem mootor pöördesse jookseb ja seda paremini ta mõistagi kiirendab. Kokkuhoidlik sõitja, kes väga kõvasti ei raatsi pedaali tallata, võib panna linnasõidul käigukasti näiteks 3. või 4. astmesse. Sellisel juhul vahetab auto käike kuni fikseeritud astmeni, vastasel juhul aga ?laob? järjest kuni viiendani välja ja kui siis on vaja järsult kiirendada, kulutab uuesti allavahetamine mõttetult palju aega.
Mis puutub baasvarustusse ja mootorivalikusse, siis sellega uus mudel mingeid uuendusi kaasa ei toonud. Endiselt on baasvarustuses nii stabiilsuskontroll ESP, veojõukontroll ASR, neli turvapatja jne. Mootoreid on saadaval neli: 1,7-liitrine diisel ning 1,4-, 1,6- ja 1,9-liitrine bensiinimootor.