Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Välimeedia kasutab ära majanduse elavnemist

    2001. aasta algas aktiivse reklaamitegevusega, millest kõige suuremat tulu teenisid ajalehed ja raadio, aga ka teised kanalid, sealhulgas välimeedia, suurendasid reklaamimahtu vähemalt 10% võrra.
    Selle aasta esimese poolaasta välireklaami netokäive oli ligikaudu 24 miljonit krooni, millest peaaegu kaks kolmandikku moodustab teise kvartali käive, teatas turu-uuringufirma Emor. Välireklaam moodustab reklaamikulutustest 4,5%.
    Välireklaami osa meediapanustes on selle aasta esimesel kvartalil möödunud aastaga võrreldes pisut langenud, 5,1 protsendilt 4,5-le.
    ?Esimene kvartal on välireklaamis tüüpiliselt madalama käibega periood ning ei peegelda tegelikku turuolukorda,? nentis Emori reklaamikulutuste uuringu suunajuht Esta Kaal.
    Reklaamipanuste kasv toetub eelmise aasta jooksul aset leidnud majanduse elavnemisele. ?Eelmise aasta head majandustulemused on andnud ettevõtetele võimaluse ja kindluse suuremate reklaamieelarvete planeerimiseks,? rääkis AS Emor turundusjuht Mari-Liis Eensalu.
    Hinnangulised reklaamikulutused olid esimeses kvartalis 16% võrra suuremad kui aasta tagasi. Meediareklaami turu kogumaht ulatus ligi 160 miljoni kroonini kvartalis. Eelmise aastal oli meediaturu maht 675 mln krooni.
    Suurima turuosaga välimeedia firmad on Emori reklaamipanuste uuringu Adex andmetel Unicom ja More Group, kes pakuvad teenust sama nime all Baltimaades. Unicomile kuuluvad reklaamipinnad ühistranspordi ootepaviljonides, More Group tõi linnapilti kolmekülgseid piilarid.
    Möödunud aastal hakkas kolmetahuliste reklaamipindadega konkurentsi pakkuma Prisma Net, kellele kuulub 101 piilarit 34 asukohas, sealhulgas kõigis maakonnakeskustes ja ka saarte praamisadamates.
    Aristex on ainus firma, kes pakub reklaampindu prügikastidel. Reklaamikastid on Tallinna linnapildis alates 1998. aasta lõpust. Firma on möödunud aastaga käivet kahekordistanud. Poole võrra on kasvanud ka reklaamipindade arv, ulatudes Tallinnas 1000ni ja Tartus 200ni.
    ?Alguses inimesed võõristasid, nagu uute asjade puhul ikka,? ütles Aristexi juhataja Kristjan Meri, tänaseks on pindade täituvus rohkem kui 80%.
    Olulisest käibe kasvust teatas ka maja seintel asuvaid suuri reklaamipindu rentiv firma Sprais Reklaam. Ka pindade täituvus on võrreldes möödunud aastaga suurenenud neljakümnelt seitsmekümnele protsendile, ütles Sprais Reklaami projektijuht Krista Thomson.
    Aasta esimese poolel välispindadel enim reklaamitud brändiks oli Saku, järgnesid Tele2 ja EMT.
    ?Traditsiooniliste reklaamijate ? karastusjookide ja telekommunikatsiooni sektori kõrval on olulisteks panustajateks kujunenud jaekaubandus ja finantsteenused, mis on kooskõlas ka Euroopa trendidega,? ütles Esta Kaal.
    Välireklaam on tõhus lokaalselt sihitud reklaami kanalina, nagu piirkondlike kaupade ja teenuste või kaupluste reklaamis. Laialt kasutatakse teda ka brändi mainekujunduskampaaniate tugimeediana, lisaks elektroonilisele või trükimeediale.
    Esta Kaalu sõnul on välireklaamil väga oluline roll Kirde-Eesti elanikkonnani jõudmisel, sest Eesti tele- ja trükimeedia katab seda piirkonda halvasti.
    Emori välireklaamide märkamise seirest, kus testiti enam kui 500 välireklaami, selgub, et suuremates välireklaami kettides eksponeeritud kampaaniate märkamisnäit 15?74aastaste linnaelanike seas jääb üldjuhul vahemikku 40?60%.
    Optimaalseks kampaania ajaks on Emori hinnangul väiksemate ja tiheda paigutusega pindade puhul kaks nädalat ja suuremate pindade puhul 3?4 nädalat. ?Pikema eksponeerimisaja korral harjub kohalik elanik sellega ära ning märkamisnäit hakkab langema,? ütles Kaal.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.