Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kiireim taksoteenus toimib õhus
Niisugust teenust pakutakse Eesti luksuslikemas lennutakso teenust pakkuvas lennukis LearJet 55. Pooletunnise reisi eest tuleb tasuda ligi 50 000 krooni. Tõsi, see on ka üks kalleimad mooduseid Riiga jõudmiseks, Piper Chieftaini kasutades tuleb maksta vaid 23 000 krooni.
Lennuameti lennunduslubade osakonna juhataja Ludvig Eiti andmetel pakub Eestis lennutakso teenust vaid kaks firmat: Pakker Avio ja Avio-Foto. Tegemist on siiski vaid lennundusterminoloogia sõnademänguga, mis liigitab Aviesi, sisuliselt Eesti suurima lennutakso teenuse osutaja tellimuslendude pakkujaks, kuna Aviesi mõned lennukid ületavad mahutavuselt kümme reisijakohta, mis on piiriks taksolendude ja tellimuslendude vahel. Eiti sõnul on tellimuslendude alla liigitatavatele lennukitele mõnevõrra rangemad nõuded tehnilises hoolduses. Samas lisab ta, et ka taksolendudeks kasutatavad lennukid peavad kord aastas käima põhjalikul tehnilisel ülevaatusel, mille alusel nad saavad aastase lennundussertifikaadi. Eit kinnitab, et ka need lennukid on oma vanusele vaatamata ohutud sõiduriistad. ?Meil Eestis ühtegi sellist lennukit, mis eile või üleeile oleks tehasest tulnud, ei olegi. Kõikide vanus on kümne aasta piires ja mõned isegi üle selle,? iseloomustab Eit taksolende teostavate lennukite parki. Ta lisab, et enamik taksolende osutavaid lennukeid on Cessna 172 marki.
Eesti lennutaksofirmade teenuseid vahendava Meeli Reisid juhataja Meeli Lepsoni kinnitusel tuntakse lennutakso teenuse vastu huvi keskmiselt paar korda nädalas. Põhiliselt soovitakse lennukit suurema seltskonna puhkusereisi korraldamiseks. Sagedasteks klientideks on ka Eesti firmad, kes laiendavad ettevõtte tegevust väljapoole Eestit ja vajavad spetsialistide edasi-tagasisõidutamiseks lennutaksot, kuna liinilennukid ei kata kõiki sihtpunkte maailmas ja muude transpordivahenditega võtaks sõit liiga palju aega. Omapärasematest tellimustest meenub Lepsonile tellimus, kus sooviti transportida 20 koera koos peremehega Portugali koeranäitusele.
Lennutaksot on võimalik tellida ööpäev läbi. Tellimuse täitmiseks peab olenevalt sihtpunktist siiski arvestama teatava ajavaru. Skandinaaviasse ja Baltimaadesse täidetakse tellimus kuni kahe tunniga. Teiste Lääne-Euroopa riikide puhul on lennu ettevalmistamise aeg otseses sõltuvuses sellega, kui ruttu õnnestub hankida vajalikud load lennu alustamiseks, lennukoridoride kasutamiseks ja sihtpunktis maandumiseks. Orienteeruvalt nõuab selline ettevalmistus 5?6 tundi. Kõige aeganõudvam on ettevalmistus lennuks SRÜ riikidesse, mille puhul tuleb arvestada 24 tunniga.
___________________________________________