Sõnaosav kuulutus meelitab kliente

Ain Alvela 21. august 2001, 00:00

Kuulutuse teksti kirjutades tasub silmas pidada, et see võimalikult erineks sadadest teistest samalaadsetest. Silmatorkavus, mis suuremate reklaamide puhul saavutatakse kujunduselementide ja tekstide kasutamisega, on kõige kindlam pant, et kuulutus potentsiaalsetele klientidele silma jääks. Seda rusikareeglit ei maksa unustada ka ajalehte lihtsat reakuulutust pannes.

Ajalehtedest avaldavad tasuta kuulutusi Kuldne Börs, Soov ja venekeelne Privat Info. Kui soovitakse paremat väljundit ning kümnete samaväärsete pakkumiste puudumist, siis tasuks kaaluda päeva- ja nädalalehti. Tõsi, nendes kuulutamise eest võetakse reklaamitasu. Tavaline reakuulutus läheb maksma paarisaja krooni ringis.

Objekti müües tasuks hoiduda selle puuduste varjamisest ? see annab hiljem ostjale võimaluse kohtu kaudu ostu-müügitehingu tühistamist või hinna alandamist nõuda. Samuti on soovitatav näidata nii ostmisel kui müümisel ostu-müügilepingus õige hind. Näiteks müüte maja 800 000 krooni eest, kuid notariaalse lepingu summaks näitate 300 000 krooni. Ostja nõuab hiljem tehingu tühistamist ning kohus otsustabki seda teha ja nõnda saate vaid notariaalses lepingus näidatud summa ja kaotate 500 000 krooni, sest suulised lepingud ei kohusta kedagi millekski.

Kuldse Börsi kaante vahel kaks korda nädalas ilmuv kinnisvaralisa on kahtemata suurim kinnisvara andmebaas, mis Eestis trükivalgust näeb ? ühes lehenumbris ilmub tublisti enam kui 5000 kinnisvarakuulutust.

Kuulutajatele tahaks südamele panna, et nad kuulutuse äärmiselt täpselt koostaksid ja kindlasti avaldaksid ka müügi- või üürihinna, ilma selleta on vastukaja kuulutusele väiksem. Kuulutus, mis annab hea ülevaate objektist, peab olema hästi täpne ? näitama ära, kus objekt asub, millises seisukorras see on, kui palju maksab, andma selle kohta võimalikult objektiivse iseloomustuse.

Kuna kuulutuse pikkus on limiteeritud, siis tasuks vältida tarbetuid kordusi, näiteks: du?iruumis on du??, vannitoas on vann jms.

Selliseid nalju pole enam juhtunud, nagu kunagi ammu, kui meie operaator luges kuulutaja poolt käsitsi täidetud kupongilt välja ?müüa kaks pordumaja Pirital? ja pärast kribukirja pikka uurimist selle kuulutuse nii ka lehte pani. Tegelikult taheti müüa kahekorruselist maja Pirital.

Suur osa kuulutustest tulebki juba digitaalselt ? kas interneti või kinnisvaraportaalide kaudu, seega väheneb vigade sisselipsamise võimalus. Suurem osa kuulutustest on tavalised tekstkuulutused, kuid lugeja tähelepanu äratamiseks kasutatakse ka raamiga ja pildiga kuulutusi, neid on lehes umbes viiendik kuulutuste üldarvust.

Tekstkuulutus maksab 25 krooni, pildi ja raamiga kuulutused 40 ning 50 krooni. Püsikliendid saavad hinnaalandust.

Kuulutust kirjutades peab silmas pidama, et enamik inimesi ostab endale kodu emotsioonidele toetudes. Seega võiks kuulutuse toon olla soe ja sõbralik, tuues välja objekti tugevad küljed. Sobivad on sellised laused nagu: ?müüa avar valgusküllane korter?? või ?müüa maja Nõmme mändide all??. Samas peab reklaamis kirjutatu vastama tõele ega tohi olla liiga ülepakutud.

Oluline on kuulutusse kirja panna võimalikult palju informatsiooni selle kohta, millega on tegemist, et vältida suurt kõnede tulva inimeste poolt, kes lihtsalt helistavad selleks, et esmast infot saada. Soovitav on ära tuua tänava nimetus, objekti üldpind, seisukord ning kindlasti hind. Hind tasub kuulutusele juurde panna, sest paljud tõsised ostjad ei soovi läbi helistada kümneid kuulutusi vaid selleks, et teada saada hinda.

Pakkumise juurde tuleb panna telefoninumber, millelt teid kindlasti kätte saab. Hea tooni juurde kuulub ka oma nime lisamine.

Pakkumise teeb atraktiivseks pilt, kui see on tehtud hea ilmaga või sisevõtete puhul on suudetud jäädvustada mingi osa hoonest, mis võiks ostjatele atraktiivsena tunduda (näiteks kamin elutoas).

Kuulutust tuleks avaldada vähemalt kahe kuu jooksul ning selle järel otsustada, kas peaks objekti hinda langetama või mitte.

Kinnisvarakuulutuse või üldse kuulutuse saab ostjale huvitavaks teha võimalikult palju lisaväärtusi välja tuues.

Kuna kinnisvarakuulutused on üldiselt üsna sarnase sisuga, siis loetakse rohkem selliseid, mis pakuvad võimalikult põhjalikku infot ja kirjeldust objekti kohta. Lisaks huvitavale sisule on need kuulutused ka visuaalselt mahulisemad, seega püüavad rohkem pilku. Selleks, et kuulutust märgataks, on vaja erineda teistest kuulutustest kasvõi natukene.

Samuti peaks kuulutuses olema välja toodud müüdava objekti hind. Hind on tähtis ära märkida selle tõttu, et see annab ostjale selguse, kas tal on üldse piisavalt raha asja ostmiseks. Kuna sarnaseid kuulutusi on väga palju, jäetakse hinnata kuulutused lihtsalt vahele.

Heale kuulutusele paneb punkti lisatud foto. Ostetakse silmadega ? välimus on see, mis müüb. Eriti oluline on foto lisamine kodulehele või mõnda portaali, kuna arvutis näevad pildid atraktiivsemad välja kui trükis.

Tõdema peab muidugi seda, et helistamisi on vähem, kui kõiki neid tingimusi täita, aga üldjuhul huvitavad meid siiski kõned, mis viivad tehinguni.

Hoopis rohkem tagasisidet annab aga reklaamplakat müügikohas. Arvestama peab asjaoluga, et plakatit pole iga objekti juurde mõtet panna. Plakatile tuleb leida koht, mis hästi pilku püüab. Asukoht ei tohi aga kindlasti olla selline, kus autojuhtidel on niigi liikluses palju tegemist ning pole aega teelt pilku kõrvale heita. Sellisel juhul pole plakati peale otstarbekas raha kulutada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing