Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vormeliässad tulevad Tartust
Eelmisel nädalal tegi Tartu ettevõtja Valter Teppan oma idee realiseerimiseks esimese tõsise sammu ? ostis võidusõidukooli tarbeks ASilt Tartu Raadi Lennujaam hooned. Endise sõjaväelennujaama tiibrakettide remondibaasi üheksa räämas hoone ja nende juurde kuuluva 16 hektari maa ost läheb Teppanile maksma alla miljoni krooni.
?Siia tuleb õppeklass,? tutvustab Teppan ruumi, mille klaasideta akende kohal ilutseb militaarkunstniku sõjaväelennukeid kujutav seinamaal. ?Siin on turvaline hoida võidusõiduautosid,? paotab Teppan tiibrakettide hoidla mitu tonni kaaluvat metallust. ?Siia toon üle tänavasõidu sportautode ja võidusõiduautode komponentide tootmise,? viipab Teppan 1600 ruutmeetri suurusele tootmishoonele.
Teppani sõnul on tal investorid olemas, kes aitavad rüüstatud hooned korda teha ning sportautode tootmist laiendada.
?Kuna meie põhitegevuseks on kujunenud auto- ja mootorispordiga seonduv, siis sobib Valter Teppani ettevõtmine siia hästi,? ütleb endist sõjaväelennuvälja territooriumi haldava Tartu Raadi Lennujaama juhataja Andrus Reinson. ?See on esimest korda, kui Raadi lennuväli müüs hooned äritegevuse arendamiseks.?
Harrastusjuhte koolitab Teppan Raadi lennuväljal juba aasta otsa.
Teppani kaugem eesmärk on käivitada koostöös Inglise võidusõitjatekooliga Jim Russel Racing Drivers School ja Rootsi Scandinavian Formula Schooliga Tartus võidusõidukool. ?Välispartnerite huvi on koolitada siin kindlasti ka Venemaa andekaid kihutajaid,? räägib Teppan. Teppani kinnitusel on Jim Russel valmis rentima 12 vormelikoolide tarbeks projekteeritud vormelit Vauxhall.
?Minu kui ärimehe eesmärk on hakata kunagi tippvõidusõitjaid vahendama Lääne vormeli tippsarjadesse,? tunnistab Teppan ja lisab, et andekate jalgpallurite vahendamise kui äriidee realiseerumise näide on Eestis Aivar Pohlaku näol olemas.
Valter Teppani poeg Indrek on läbinud vormelikoolituse Inglismaal ning pürib profivõidusõitjana F-3 sarja. Vormel 1 etappide ülekandeid televisioonis kommenteeriva Tarmo Klaari poeg Philip on lootustandva võidusõitjana saanud vormelikoolitust Rootsis.
Poolteist aastat tagasi alustas Valter Teppan Tartus sportautode tootmisega. ASi Võidusõidutehnika töömeestel on praegu käsil kümnes Inglise Locost-vormeli analoog. Tartus kokku pandud odavam sportauto maksis 63 000 ja kalleim veidi alla 200 000 krooni.
?Fantastiline sõidumõnu,? hüüatab trükikoja ASi Grafimill juhataja Felix Paves. Lahtise sportautoga parasjagu Soomes reisiv Paves on Valter Teppani projektidega olnud seotud mitu aastat.
Tartu katseremonditehase (praegu AS Estre) endine juht Teppan alustas väikeettevõtlusega 1992. aastal. Tema edukaim ettevõte, Karksi-Nuias asuv stantsimistehas AS Metastamp on kuus aastat täitnud mobiilide tootja Ericssoni tellimusi.