Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vormeliässad tulevad Tartust

    Eelmisel nädalal tegi Tartu ettevõtja Valter Teppan oma idee realiseerimiseks esimese tõsise sammu ? ostis võidusõidukooli tarbeks ASilt Tartu Raadi Lennujaam hooned. Endise sõjaväelennujaama tiibrakettide remondibaasi üheksa räämas hoone ja nende juurde kuuluva 16 hektari maa ost läheb Teppanile maksma alla miljoni krooni.
    ?Siia tuleb õppeklass,? tutvustab Teppan ruumi, mille klaasideta akende kohal ilutseb militaarkunstniku sõjaväelennukeid kujutav seinamaal. ?Siin on turvaline hoida võidusõiduautosid,? paotab Teppan tiibrakettide hoidla mitu tonni kaaluvat metallust. ?Siia toon üle tänavasõidu sportautode ja võidusõiduautode komponentide tootmise,? viipab Teppan 1600 ruutmeetri suurusele tootmishoonele.
    Teppani sõnul on tal investorid olemas, kes aitavad rüüstatud hooned korda teha ning sportautode tootmist laiendada.
    ?Kuna meie põhitegevuseks on kujunenud auto- ja mootorispordiga seonduv, siis sobib Valter Teppani ettevõtmine siia hästi,? ütleb endist sõjaväelennuvälja territooriumi haldava Tartu Raadi Lennujaama juhataja Andrus Reinson. ?See on esimest korda, kui Raadi lennuväli müüs hooned äritegevuse arendamiseks.?
    Harrastusjuhte koolitab Teppan Raadi lennuväljal juba aasta otsa.
    Teppani kaugem eesmärk on käivitada koostöös Inglise võidusõitjatekooliga Jim Russel Racing Drivers School ja Rootsi Scandinavian Formula Schooliga Tartus võidusõidukool. ?Välispartnerite huvi on koolitada siin kindlasti ka Venemaa andekaid kihutajaid,? räägib Teppan. Teppani kinnitusel on Jim Russel valmis rentima 12 vormelikoolide tarbeks projekteeritud vormelit Vauxhall.
    ?Minu kui ärimehe eesmärk on hakata kunagi tippvõidusõitjaid vahendama Lääne vormeli tippsarjadesse,? tunnistab Teppan ja lisab, et andekate jalgpallurite vahendamise kui äriidee realiseerumise näide on Eestis Aivar Pohlaku näol olemas.
    Valter Teppani poeg Indrek on läbinud vormelikoolituse Inglismaal ning pürib profivõidusõitjana F-3 sarja. Vormel 1 etappide ülekandeid televisioonis kommenteeriva Tarmo Klaari poeg Philip on lootustandva võidusõitjana saanud vormelikoolitust Rootsis.
    Poolteist aastat tagasi alustas Valter Teppan Tartus sportautode tootmisega. ASi Võidusõidutehnika töömeestel on praegu käsil kümnes Inglise Locost-vormeli analoog. Tartus kokku pandud odavam sportauto maksis 63 000 ja kalleim veidi alla 200 000 krooni.
    ?Fantastiline sõidumõnu,? hüüatab trükikoja ASi Grafimill juhataja Felix Paves. Lahtise sportautoga parasjagu Soomes reisiv Paves on Valter Teppani projektidega olnud seotud mitu aastat.
    Tartu katseremonditehase (praegu AS Estre) endine juht Teppan alustas väikeettevõtlusega 1992. aastal. Tema edukaim ettevõte, Karksi-Nuias asuv stantsimistehas AS Metastamp on kuus aastat täitnud mobiilide tootja Ericssoni tellimusi.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.