Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kliendisõbralikkust näitab fuajee
Sissepääs, nagu muudki ruumid, peaks toetama firma imagot. Kindlasti erinevad usaldusväärsust ja konservatiivsust sisendav advokaadibüroo ning loominguline reklaamiagentuur ? küllap on nende huvi seda ka oma klientidele nähtavaks teha.
Suurtes büroohoonetes, kus on korruste kaupa firmasid, aitab teiste hulgast eristuda just meeldejäävaks kujundatud sissepääs. Siia kuulub hästinähtav uksesilt, viidad ja info. Ja miks mitte ka tabloo tervitustekstiga.
Juba sisenenud külastaja tunneb end mugavalt eelkõige siis, kui teda tähelepanelikult ja professionaalselt vastu võetakse. Kõige olulisem on sisenejale, et ta kohe näeks, kust saab juhatust. Abiks võib olla nii sekretär kui ka viidad. Külalisel on sekretäriga kindlasti mugavam suhelda, kui viimane ei istu kõrge leti taga. Mida kiiremini juhatatakse külaline vajaliku töötajani ja tegeldakse tema probleemidega, seda positiivsem mulje firmast jääb. Kui sissepääsu juures pole inimest, kellelt juhatust saada, peaks vajaminev info olema võimalikult kergesti leitav ? ruumide ning töötajate telefoni- numbrid, vastuvõtu ajad jne.
Teiseks oluliseks asjaks külalise jaoks on koht, kus istuda. Ootamiseks peaks olema piisav ruum, väga kitsastes tingimustes võib külastaja või klient tööd segada. Reeglina tunneb inimene end paremini ja kaitstumana, kui ta istub omaette toolil, mis on küllalt mugav, pehme ja käetugedega. Kõrvuti diivanil oodata, eriti pikemat aega, pole nii meeldiv. Samas võiks veel olla väike lauake, ajalehehoidik värskete lehtedega ja miks mitte ka veeaparaat, et tänavalt tulnu saaks paar sõõmu janu kustutuseks. Hea on ka kohvi joomise võimalus.
Külaline tunneb end ilmselt mugavamalt, kui mängib muusika ja ootenurk on pisut eraldatud, et pääseda möödakäijate pilkude eest.
Kasulik on fuajeesse üles panna firmat tutvustav stend: näiteks väike tekst, mõned numbrid ja struktuur. Pildid või maketid leiutistest või suurematest projektidest sobivad samuti. Reklaammaterjalid, mida firma sooviks külastajale näpu vahele sokutada, on otstarbekas kusagile tee peale sättida.
Mõnusamat õhkkonda aitavad kindlasti luua akvaarium, maalid ja miks mitte ka pildid firma töötajate ühisüritustest. Veidi rohelust lisab alati hubasust, kuid kindlasti tuleks vältida odavaid kunstlilli.
Isikupära saab ruumile lisada mõne ootamatu objektiga: näiteks moodsasse interjööri võib sobitada vanaaegsed tööriistad, mis antud tegevusalal kasutusel olnud.
Eriti mõistlik pole ühendatud oote- ja nõupidamiste ruum, kuna võib juhtuda, et ootav külaline tuleb siis mitu korda ühest kohast teise juhatada ja tunneb end ebamugavalt. Samuti ei soovita hankida kõrget sekretäriletti, kuna see segab sõbralikku suhtlust.
Värvilahendus võib olla julgem ja atraktiivsem kui tööruumides ? seal ei viibita pikalt. Meie külmas kliimas loovad soojad toonid külalislahke õhkkonna. Samas on fuajee õige koht firma värvide kasutamiseks. Tähelepanekute järgi on just sissepääs ja fuajee sisearhitektidele kohtadeks, kus oma ideid vabamalt realiseerida. Enamasti püüab firma vähemalt sekretärilaua kujundusega kompenseerida kokkuhoidu korraliku ventilatsiooni, arvutilaua ergonoomika ja tooli töökindluse osas.
Autor: Mari Efros