Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Norra firmale kuulub nüüd 80% Merelaevandusest

    ESCO Holdingu nõukogu liige Olev Schults avaldas lootust, et norrakate kontrolliva rolli tekkimine aitab Eesti Merelaevandusel (ESCO) tegevuse ja juhtimise paremini konsolideerida ning vaatamata praegustele raskustele lõpuks ettevõttele ka pikaajalise perspektiivi tekitada. Norra laevafirmale kuulub nüüd 80 protsenti Eesti Merelaevandusest.
    Kuna ESCO Holding ei suuda kohe oma ligi 130 miljoni krooni suurust erastamisvõlga tasuda, taotleb ettevõte selle ajatamist. Et ESCO Holdingul peale ESCOst saadavate dividendide muid rahavoogusid pole, plaanivad omanikud kaasata veel sel aastal täiendavat omakapitali. Millal võlg riigile tasutud saab, sõltub eelseisvast kokkuleppest.
    Schultsi hinnangul on ameeriklaste väljaostmine Tschudi & Eitzeni poolt koos juba kaasatud uute vahenditega piisavaks kinnituseks, et tuumikinvestor võtab asja tõsiselt. ?Ja seda vaatamata meeletutele kahjumitele, ülemakstud erastamishinnale ning mitte just kõige soodsamale investeerimiskliimale Eesti laevanduses,? lisas ta.
    Eelmise aasta lõpetas ESCO 400 261 krooni suuruse kahjumiga. Schultsi hinnangul oli tegu raske aastaga, mil laevandust rõhus turgude madal seis. Estline tootis erastamisest alates ESCO-le 250?300 miljonit krooni kahjumit.
    Olukorra muutis veelgi keerulisemaks dollari tugevnemine, loetles Schults laevafirma suurtesse raskustesse sattumise põhjusi.
    Schultsi väitel on Eesti Merelaevandus kõigi oma kreeditoridega nii kodu- kui ka välismaal kokkuleppele jõudnud, kusjuures nad kõik on osast oma nõuetest loobunud. Ta avaldas lootust, et ka Eesti riik soovib ESCO Holdinguga mõistliku lahenduse leida. Võla tasumise tähtaja edasilükkamise taotluse esitamist viimasel hetkel põhjendas Schults sellega, et pikemat aega kestnud tuumikinvestori vahetamise läbirääkimised ei võimaldanud ESCO Holdingul mõnda aega üldse mõistlikke otsuseid langetada.
    Erastamisagentuuri nõukogu arutab ESCO Holdingu võlaga seonduvat küsimusteringi oma tänasel istungil. Ettevõte esitas taotluse võla tasumise tähtaja pikendamiseks aasta võrra ja intresside peatamiseks päev enne eelmise tähtaja kukkumist selle aasta 7. märtsil.
    ESCO Holding on pantinud erastamisvõla katteks ettevõtte aktsiad ja sellel on olemas ka garant.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.