Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juhtmemaks ? rahakulu teenust vastu saamata

    Järgmise aasta aprillist ähvardab igat elektrienergia tarbijat uut tüüpi püsitasu, nn juhtmemaks, seda sõltumata tarbimise hulgast ja võimsusest. Juhtmemaksu tuleks maksta igaühel, kel elekter majas.
    Äripäeva arvates on uue püsitasu kehtestamine tarbija suhtes ebaõiglane, kuna tegemist on maksuga, millega ei kaasne uute teenuste pakkumist.
    Eesti Energia põhjendab juhtmemaksu elektriliinide ja võrkude korrashoiu vajadusega ? see ei sõltu tarbimise hulgast. Tõsi ta on. Ent tõsi on ka see, et uude majja ei tule elekter iseenesest, vaid alles pärast nn liitumistasu äramaksmist. Liitumistasu oleneb tarbitavast võimsusest.
    Juhtmemaksu kehtestamine tähendab seda, et tarbija hakkab maksma kaks korda ühe ja sama asja eest. Selline topeltmaksustamine on ülekohtune.
    Pealegi vastutab Eesti Energia seadmete ja rajatiste korrashoiu eest üksnes nn liitumispunktini, sellest edasi peab tarbija kõik tööd tegema oma kulu ja kirjadega. Ja pärast uuendust peab ta hakkama maksma veel igakuist maksu, mille eest mingit teenust vastu ei saa.
    Enamik jaotusvõrgust, trafopunktidest jne on välja ehitatud nõukogude ajal, seega ei saa Eesti Energia paljudelt tarbijatelt liitumistasu võtta. Oma rahalise seisu parandamiseks tahab Eesti Energia astuda suisa meeleheitliku sammu.
    Uus tariifipoliitika, 1. jaanuarist 2001, ju kehtestas kuuest paketist neljas püsiva ampritasu, mis teoreetiliselt pidi minema võimsuste tagamiseks. Tõsi, kilovatt-tunni tariif sellega mõnevõrra langes.
    Tegelikult kindlustas Eesti Energia juba ampritasuga endale püsiva kassavoo, millest saab teha esmaseid hooldetöid. Või läks nii nagu bensiiniaktsiiga: mõeldud teede remondiks, kulutatud aga mujal. Ja lõpuks, tarbijad maksavad elektri eest Eesti Energiale kui tootjale ja ülekandjale, mis annab õiguse nõuda asjakohaseid teenuseid ilma täiendava juhtmemaksuta. Juhtmemaksu võisid ajendada kehtestama ka 20protsendilised elektrikaod, elektriliinide varastamine metalli kokkuostuks, trafode lõhkumine jne. Eesti Energia meelepaha võib mõista. Teisalt, kui ausad tarbijad varastamise kinni maksavad, poleks elektri- ja metallikadudega võitlemine enam Eesti Energia mure. See pole ka õige, sest kinnimaksmise näol varastamine justkui seadustataks.
    Kes ei suuda tulevikus enam elektri eest maksta, pidavat hakkama saama sotsiaaltoetust. Ei ole raske näha, kuhu riigieelarveline toetusraha lõpuks välja jõuab ? see on Eesti Energia. Energiaturu inspektsioon peab lõpuks asuma oma ülesandeid täitma ja astuma välja hiiliva maksukoormuse tõusu vastu.
    On imekspandav, et keegi ei räägi enam sõnagi kokkuhoiust. Elektri erinevat sorti püsitasud ongi viinud olukorrani, et mida punasemad traadid on, seda odavamaks justkui läheb.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.