Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soovitajad ja proovimisvõimalus mõjutavad müüki kõige rohkem

    Nende turundusvõtete ja infoallikate ajel oli uuringule eelnenud kahe kuu jooksul sooritanud oste 26-32 eestimaalastest, selgus eelmise aasta septembris läbi viidud Emori uuringust.
    Eestimaalaste väärtushinnanguid iseloomustab üldiselt oma lähima ümbruskonna kõrge hindamine ja nende arvamustele orienteerumine. Seetõttu on eriti meie turul oluline püüda suunata raskesti juhitavat suust-suhu kommunikatsiooni, toetada oma kaubamärgi ümber tarbija kogukonna tekkimist ja olla eriti tähelepanelik võimalike eksimuste ja ebameeldivuste käsitlemisel.
    Postimüügikataloogide populaarsuse fenomen on ennekõike seotud kaubandusvõrgus pakutava valiku vähesusega, mitte kommunikatsioonikanali erilise atraktiivsusega. Postimüügikatalooge kasutasid kõige rohkem Põhja- ja Lääne-Eesti ning Tartu piirkonna tarbijad.
    Isikliku müügi suhteliselt suur mõjusus võrreldes massikommunikatsiooniga on mõistetav: ostja kõrgem tähelepanu koos dialoogist tuleneva veenmisvõimalusega on tulemuslikum. Isiklikule müügile reageerivad paremini avatud olemisega suhtlusaltid tarbijad.
    Meediareklaami mõjul oli uuringule eelnenud kahe kuu jooksul sooritanud ostu 19 uuringus osalenutest. Tegelikult võib meediareklaami mõjusus olla suurem, kuid selle hindamist mõjutab reklaami kaudne iseloom (lihtsam on seostada toote maitsmist ja seejärel kohe sooritatud ostu, kui telereklaami ja hiljem tehtud ostu) ja madalam hinnanguline heakskiit meediareklaamile - popp on olla meediareklaami suhtes kriitiline. Meediareklaami võtavad paremini vastu need eestimaalased, kelle väärtusmaailm toetub erinevalt keskmisest ka siinsest kaugematele ja globaalsematele arvamustele-hinnangutele.
    Vähesed tarbijad on teinud oste internetireklaami, üritusel tehtud pakkumiste, koju või tööle tulnud müügimeeste pakkumise ja otsepostituse ajel. Need turukommunikatsioonivõtted on kas suhteliselt vähe levinud: internetti kasutab vaid kolmandik 15-74 aastastest eestimaalastest ja ka üritustel ei käi igaüks, või ebausaldusväärsed, nagu ukselt uksele käivad müügimehed. Suhtumine müügiagentidesse on oluliselt negatiivsem kui suhtumine kaupluses müüja antud soovitustesse. Ilmselt on see seotud sellega, et agendid müüvad enamasti meedia toetamata, tundmatut kaupa. See tõsiasi kinnitab vajadust tuntust loova meediareklaami järele.
    Kõikidele turundusvõtetele tervikuna reageerivad veidi paremini naised ja eestlased. Ehk need sihtrühmad, kellele on suurem osa reklaamist suunatud. Mida jõukam on inimene, seda sagedamini ta erinevatele turunduskommunikatsioonivõtetele reageerib, kuna tal on võimalik etteplaneerimatuid oste teha. Suhtumise tasandil oleks ka madalama sissetulekuga tarbijad nõus laskma end mõjutada kauplustes toimuvatest degusteerimistest või pakkumistest, millega kaasnevad kingitused.
    Ka eelmise aasta sügisel läbi viidud juhtide uuring näitas, et firmadele oste tegevad juhid suhtuvad turunduskommunikatsioonivõtetesse üsna sarnaselt eratarbijatega. Keskmisest positiivsemalt suhtutakse tooteesitluste, spetsialistide ja tuttavate soovituste mõjul oluliste ostude tegemisse. Erinevalt eratarbijatest hindavad juhid suhteliselt madalalt postimüügikatalooge kui ostukanaleid ja pakkumisi, mis lubavad loteriisid või kingitusi.
    Turundusvõtete mõju hindamisel on kõige lihtsam lähtuda erinevate tervikkampaaniate mõjususe võrdlemisest, kuna enamasti kasutatakse erinevaid turundusvõtteid integreerivaid kampaaniaid. Erinevat tüüpi turundusvõtetel on omad tugevused ja nõrkused, seega saavutatakse kombinatsioonis parim tulemus. Meediareklaam loob tuntustausta, müügitoetus stimuleerib uut toodet proovima jne.
    Autor: Esta Kaal
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.