Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Meelelahutusasutuste töö muudab lihtsamaks spetsiaalne infosüsteem
Kaasaja infotehnoloogiliste juhtimissüsteemide turg Eestis on üsna laialdane.
Toodetevalik aga on väga erinev oma olemuse, kvaliteedi ja hinnataseme poolest.
Missugust süsteemi valida on üsna tuttav küsimus ettevõtte juhilt, kellel tihtipeale puudub IT alane kogemus või sellealane nõustaja.
Siinkohal mõningad soovitused majutus-, toitlustus- või meelelahutusasutuse juhile juhtimissüsteemide valikul.
Eesmärgi seadmine. See ei ole lihtsalt moodne sõnapaar, mida kasutab iga endast lugupidav ärijuht. Tehke tõepoolest kindlaks, millisel eesmärgil juhtimissüsteemi vajate. Üsna tõenäoliselt jõuate selgusele, et vajate kontrolli ettevõttes tehtud operatsioonide üle, sh ka töötajate üle. Teine oluline aspekt on ettevõtte tuleviku strateegiline planeerimine ja juhtimine.
Kontrolli ja planeerimistegevuse aluseks on laialdane statistika ehk aruandlus, mis võimaldab Teil kui ettevõtte juhil vastu võtta strateegilisi otsuseid. Igas süsteemis on erinevaid aruandluse võimalusi. Valige just need variandid, mida oma töös vajate.
Aruandluse olulisemad momendid on finantside liikumine, töötajate poolt sooritatud tööoperatsioonid, toodete müük, laoseis, kliendid jne.
Majutusasutuste puhul rõhutaksin pikaajalisest broneerimis- ja müügitegevusest lähtuvalt ettevõtte tulude täpset planeerimise võimalust. Hotellide jt majutusasutuste juhte huvitavad olulised igapäevased näitajad ? täitusvusprotsent , finantssituatsioon, majapidamise hetkeseis ja põhjalik kliendiandmebaas.
Teeninduskvaliteet ja kaasaegne juhtimissüsteem on omavahel tihedalt seotud. Juhtimissüsteem peab olema kiire reageerimise ning mugava ja kõigile arusaadava käsitsusega. Mida kiiremini ja väiksemate eksimustega klienti teenindatatakse, seda rahulolevamad nad ettevõttega on.
Tihtipeale valitakse restorani maksimaalselt intensiivne kassasüsteem, kuid unustatakse süsteemi arusaadavus ehk lihtsus. Ei ole ju mõtet soetada nö hiinakeelne süsteem ainult sellepärast, et see populaarne on. Süsteemiga töötavad eelkõige teenindajad ning sellega tuleks arvestada. Üheks kiiruse ja kvaliteedi näitajaks on kaasaegsed puuteekraaniga kassaaparaadid.
Koolitus. Uue juhtimissüsteemiga tutvumine võib firma töötajad pisut murelikuks teha. Seetõttu soovitan süsteemi omandada väikestes, kuni kuueliikmelistes gruppides, arvestades siinkohal inimeste uute teadmiste omandamise võimega.
Õpitud teoreetiline osa tuleks läbida ka praktiliselt, nii nagu omandame algteadmisi arvutist: ? Nüüd vajutame kõik koos klahvile X ?. Efektiivsel läbitud koolitus aitab teenindajal kindlakäelisemalt ja intensiivsemalt süsteemiga toime tulla.
Hooldustegevus on Teie ettevõtte juhtimissüsteemi lahutamatu osa, mis peab toimima ööpäevaringselt. Ettevõte teeb hästi, kui sõlmib hooldusteenuse osutajaga kokkuleppe, kus on fikseeritud teenuseosutaja kohene reageerimine süsteemis tekkinud probleemi korral. Teie ootate maksimaalselt kiiret reageerimist, kuid mitte ainult. Lõppeesmärk on siiski tekkinud probleemide lahendamine.
Autor: Gerly Piiriste