Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uued nõuded autoveo korraldamisel

    Viimastel aastatel on autoveo teenuseturul Eestis toimunud tõsised nihked ? juba tunda ja teada tegijatele on juurde tulnud uusi vedajaid, seda nii juriidiliste kui ka füüsilisest isikust ettevõtjate näol. Tunduvalt on uuenenud masinapark, kasvanud vedajate kutsoskused, tõusnud veoteenuse kvaliteet.
    Ligemale aasta, alates 1. oktoobrist 2000, on riigisisese ja rahvusvahelise autoveo korraldamise aluseks autoveoseadus. Seadus reguleerib tasulise autoveo, omal kulul ja kombineeritud veo korraldamist, samuti vedajate vastutust ja järelevalvet nende tegevuse üle.
    Autoveoseaduses sätestati nõue, et riigisisest ja rahvusvahelist tasulist autovedu korraldatakse tegevusloa ja sõidukikaardi alusel. Selle nõude jõustumiseks jättis seaduseandja aasta, et ettevõtjad saaksid korrastada oma tegevust selliselt, et selle aasta 1. oktoobriks saaksid kõik seaduses esitatud nõutele vastavad vedajad tegevusload ning veoteenust osutavad autod sõidukikaardi.
    Seaduse järgi on põhinõudeks tasulise autoveo tegevusloa taotleja majandusseisund. Taotleja peab tõestama, et tal on ettevõtluse alustamiseks ja vedude nõuetekohaseks korraldamiseks vajalik rahaline seis. Ka peab tegevusloa taotleja vastama hea maine nõudele. Seaduse järgi peab ettevõtja olema kantud äriregistrisse või seaduse alusel teise registrisse. Teine register saab praegu olla maksuameti maksumaksjate register, milles registreeritakse füüsilisest isikust ettevõtja. Äriregistri registrikaardi ärakirja või maksuameti registri väljavõtte esitab tegevusloa taotleja koos muude vajalike dokumentidega tegevusloa andjale.
    Teede- ja sideministeeriumiga sõlmitud halduslepinguga sai õiguse anda riigisisese tasulise autoveo tegevuslubasid ja sõidukikaarte autoettevõtete liit. Liit alustas taotluste vastuvõtmist küll juba selle aasta 1. juunist, kuid tunneb sügavat muret taotluste esitamise senise venimise pärast. Seadus annab tegevusloa andjale taotluse menetlemiseks aega 30 kalendripäeva, seega peaksid ettevõtjad, kes tahavad jätkata või alustada riigisisest tasulist autovedu pärast 1. oktoobrit, taotlused esitama hiljemalt 1. septembriks.
    Eesti inimene ei kiirusta eriti ei passi saamisel, ei juhilubade vahetamisel. Eks see ole ta oma asi. Siin tuleb aga lähtuda mitte niivõrd isiklikest, kui just üldsuse huvidest. Taotluste kuhjumine septembrisse võib tekitada oktoobris olukorra, kus toidukaup ei jõua poodi, ehitusmaterjal ehitusplatsile või praht prügilasse. Kannatab ka vedaja. Autoveoseadus sätestab, et juriidilisele isikule, kes korraldab autovedu tegevusloa või sõidukikaardita, määratakse rahatrahv 10 000 kuni 50 000 krooni.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.