Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik paneb osaluse Estonian Airis müüki

    Võimalikku ostuhinda pole tehingu nii varases staadiumis võimalik prognoosida. Estonian Airi riigiosaluse müügi korralduse väljatöötamiseks moodustatud töögruppi juhtiv lennuameti peadirektor Toomas Peterson ütles, et peab teede- ja sideministrile ettepanekud esitama 17. septembriks.
    Ta tõdes, et erastamislepingu kohaselt on olemasolevatel aktsionäridel Maersk Airil ja Cresco Investeerimisgrupil eelisostuõigus. Lepingus on Petersoni sõnul teisigi kitsendusi, millest ta ei saanud aga konfidentsiaalsusele viidates rääkida.
    Kuna erastamisest möödunud viie aastaga on lennufirmas olnud kolm rekapitaliseerimist, mille käigus on taanlased pannud raha juurde, riik pole seda aga teinud, on riigiosaluse väärtus langenud, leidis Peterson.
    Praeguse Eesti lennundusseaduse kohaselt peab siin registreeritud lennufirmast 51 protsenti kuuluma kohalikule kapitalile. Seega saab praegustest aktsionäridest riigile kuuluvale 34 protsendile pretendeerida ainult Cresco Investeeringud. Võimalik on ka, et need kaks firmat omavahel kokku mängivad.
    Cresco Investeeringute juhina Estonian Airi nõukogusse kuuluv Olev Schults ütles, et kaalub lennufirmas osaluse suurendamist väga tõsiselt ja selleks on isegi juba plaan olemas. ?Meil on jõud ja oskus lennundusäris kaasa löömiseks olemas,? märkis ta.
    Seni on Cresco roll lennufirmas piirdunud Schultsi sõnul peamiselt välismaalaste abistamisega.
    Estonian Airi erastamise juures olnud erastamisagentuuri nõukogu liige Ignar Fjuk hindas selle protsessi ebaõnnestunuks. Maersk Air pakkus palju väiksemat hinda ja hiljem kauples veel riigilt mitmesuguseid soodustusi välja, meenutas ta. Riigivara erastamisel sõlmitavates lepingutes ei tohiks tema sõnul olla mingeid salajasi piiravaid tingimusi. ?Kui see nii on, on tegu kas Väino Sarneti poolt talle antud volituste ületamisega või mingi muu kelmusega,? leidis ta.
    Fjuki hinnangul pole õige, kui enamusosaluse saab Maersk, sest see firma pole rahvusvahelises ulatuses kuigi suur tegija, pealegi ei ole omanikud suutnud siinset lennufirmat kasumisse viia.
    Cresco suuromanikuks hakkamises ei näinud Fjuk aga üldse mingit mõtet.
    Estonian Airi juhatuse esimees Erki Urva ütles, et praegu läheb ettevõttel hästi ja see aasta tuleb viimase kümnendi parim, sest esmakordselt on loota kasumit 5?15 miljonit krooni. Olukord hakkas paranema pärast seda, kui omanikud otsustasid eelmisel aastal kahjumit tootvad liinid lõpetada.
    Urva sõnul ootavad lennufirma omanikud, et riigi osa müümisega lõpeks praegune määramatus. ?Riigi poolt pole meile mingit tuge olnud, pigem vastupidi,? märkis ta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.