Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parkimistrahvid tühjendavad liisingufirmade pangaarveid

    Ühisliising on selle aasta jooksul kohtus vaidlustanud juba 70 liikluskorralduskeskuse tehtud trahvinõuet. Firma hinnangul on ebaõiglane nõuda neilt parkimistrahvide tasumist, kui rikkumise on põhjustanud sõiduki rentnik.
    ?Me oleme need 70 kaebust esitanud suvalise valiku alusel,? ütles Ühisliisingu peajurist Maarja Leppik-Niineväli. ?Vaidlus on põhimõtteline, sest meilt ei saa nõuda, et maksaksime kinni rentniku põhjustatud rikkumised.?
    Selle aasta veebruarini kehtinud liiklusseaduse järgi sai trahvinõude pöörata omaniku vastu juhul, kui kasutajat ei ole võimalik tuvastada. Kehtivas liiklusseaduses sellist paragrahvi aga ei ole ning igal juhul vastutab sõiduki õige kasutamise eest omanik ehk antud juhul liisingufirma.
    Ühisliisingu peajuristi sõnul vastutab haldusõiguserikkumiste seadustiku järgi parkimiskorra rikkumise eest siiski sõiduki kasutaja, mitte aga autoregistris täheldatud omanik.
    Eesti Liisingühingute Liidu tegevdirektori Reet Hääle sõnul on praegu mõttetu hakata halduskohtule esitama kõiki parkimistrahve. ?Neid on nii palju, et sellisel juhul halduskohus ei jõuaks järgmise kolme aasta jooksul millegi muuga tegeleda,? ütles Hääl, kelle sõnul on Hansa Liising Eesti kaudu läkitatud järelepärimine ka õiguskantslerile. ?Me jääme ootama, millise seisukoha võtab Allar Jõks.?
    Tänase seisuga on Ühisliising saanud ligi 3000 trahvinõuet. Hansa Liising Eestil ulatub see arv aga juba üle 10 000.
    Kokkuleppel kohtutäituritega edastab firma need rentnikule ning annab võimaluse tasuda trahv etteantud aja jooksul, mis tavaliselt on 10 päeva.
    ?Kui rentnik seda ei tee ja eelnimetatud summa meilt sisse nõutakse, käsitleme seda kliendi rendilepingujärgse võlana, sest rentnikul on kohustus kanda ise kõik kulutused, mis tekivad renditud sõiduki kasutamisel, seega ka parkimistrahvid,? selgitas Leppik-Niineväli.
    ?See on liisingufirmade probleem,? kommenteeris olukorda kohtutäitur Arvi Pink. ?Meie täidame seadust.? Pink kinnitas, et tema teada võtavad kõik kohtutäiturid trahvi mittetasumisel selle liisingufirma pangaarvelt.
    ?Neile on tähtis see 250 krooni ainult kätte saada,? kommenteeris Leppik-Niineväli kohtutäiturite suhtumist.
    Iga tasumata trahvisumma arvel teenivad kohtutäiturid 250 krooni ja seda juba hetkest, kui nõue liikluskorralduskeskusest nendeni jõuab.
    Tallinna liikluskorralduskeskuse juht Vello Koonik möönis, et seadus võiks olla küll teisiti, kuid praegu annab seadus neile õiguse trahv sisse nõuda liisingufirmalt, mitte auto kasutajalt. ?Seepärast me kohut käimegi,? ütles Koonik. ?Kui kohtulahend tuleb, siis pannakse võib-olla asjad paika.?
    Aasta esimese seitsme kuu kokkuvõttes on tehtud ligi 50 000 parkimistrahvi. Kooniku hinnangul on kohtutäiturite jõulise tegutsemise tõttu parkimistrahvide hulk siiski vähenenud. ?Inimesed on aru saanud, et lihtsam on parkimispilet osta, kui trahviga jännata,? sõnas Koonik. Tema hinnangul võivad autojuhid kahe aasta vanuseid parkimistrahve saada ka veel jõulude ajal. Juhul kui täituri kirja peale trahvi ja täituritasu ära ei maksta, ilmub samasisuline kuulutus Ametlikes Teadaannetes. Kui võlgnik ka sellele ei reageeri, on täituril õigus trahvisumma arestida autoomaniku pangaarvelt.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.