Raudtee omanik teeb platsi puhtaks

Andres Reimer 03. september 2001, 00:00

Ainukese juhatuse liikme ja direktorina läheb täna kell 9 ER nõukogu esimehelt Edward Burkhardtilt tööpakkumist saama ettevõtte senine infrastruktuuri juht Kaido Simmermann (36). ?Võin jätkata, kui kogu senist tööd 180 kraadi ümber ei pöörata,? ütles Simmermann eile.

Simmermannile pakutakse töö jätkamist infrastruktuuri direktorina ja kohta uues juhatuses, ütles reedesel pressikonverentsil ER nõukogu liige Guido Sammelselg.

Simmermann on ERi infrastruktuuri juhi ametikohal töötanud juba seitse aastat, pärast raudtee erastamisest kirjutatud magistritöö kaitsmist Tallinna Tehnikaülikoolis. ?Käsitlesin raudtee erastamist kontsessioonilepingu kaudu, mis oleks olnud riigile kasulikum,? rääks Simmarmann. ?Praegune erastamine on kasulikum Eesti Raudteele kui ettevõttele.?

Reedel kohe pärast Eesti Raudtee (ER) 66 protsendi aktsiate omandiõiguse üleminekut BRSile kutsus ettevõtte uus nõukogu ootamatult täies koosseisus tagasi senise juhatuse. Erinevalt Simmermannist saavad peadirektor Parbo Juchnewitsch ja juhatuse liige Vahur Karniol juba täna hommikul kätte ametist vabastamise otsuse.

Erimeelsuste tõttu BRSi äriplaaniga oodatakse enamiku raudtee direktorite vabastamist, öeldi ERist. ?Uue omaniku äriplaanis leidub hulgaliselt asju, mida seniste direktorite arvates pole võimalik ellu rakendada,? ütles Eesti Raudtee töötaja, kes eelseisvate tööläbirääkimiste tõttu palus anonüümsust.

ERi juhatuse esimees Earl Currie keeldus avaldamast kavatsusi ettevõtte juhtivkoosseisu suhtes. ?Kõik otsused, mis ühte või teist Eesti Raudtee töötajat puudutavad, saavad inimesed teada otse juhtkonna käest ega pea seda lugema ajalehest,? lausus Currie. ?Simmermann sai meie pakkumise, sest ta on väga hea spetsialist, seejuures ka tugev tippjuht.?

Currie alustab täna raudteelaste ametiühingutega ettevõtte personalipoliitika üle dialoogi. Ajakirjanduses varem avaldatu põhjal kavatseb BRS senisest 4300 töötajast vallandada ligi pooled.

Eesti Raudtee peadirektori Parbo Juchnewitschi ja BRSi vahel avaliku sõnasõja põhjustanud Ukrainas Luganskis toodetud vedurite ostmist ette valmistanud veeremiteenistuse direktor Ahto Altjõe ütles, et tema pole ettevõtte uutelt juhtidelt kutset tööläbirääkimistele saanud, kuid on valmis senises ametis jätkama. ?Olen nõukogule ette valmistanud järgmise viie Luganski veduri ostmise kava, mida pean möödapääsmatuks,? rääkis Altjõe. ?Uusi vedureid on kiiresti vaja, olenemata, kas need on valmistatud Luganskis või USAs.?

Hansa Liisingu kaudu offshore-firmalt nimega Intergate Ltd hangiti Luganski vedurid üksnes ettevõtte igapäevatöö huvides, isiklikku kasu taotlemata, kinnitas Altjõe.

?Mina lahkun 99protsendilise tõenäosusega,? ütles avalike suhete juht Andrus Kuusmann. ?Olen ametikohustuste tõttu olnud vallandatud Juchnewitschile liiga lähedal, et jätkata.?

ERi projektijuhtidele mõjus ettevõtte senise juhatuse viivitamatu tagasikutsumine uute omanike poolt masendavalt, põhjustades hirmu töökoha kaotamise pärast, ütles veeremiteenistuse administratiivjuht Erkki Laving. ?Mina ei uskunud kuni lõpuni, et BRS raudtee erastab,? rääkis Laving. ? Veelgi vähem uskusin, et juhatus nii kiiresti ? samal päeval ? tagasi kutsutakse.?

Kui ERile leitakse uued direktorid, võib sellele järgneda ka juhatajate väljavahetamine, rääkis Laving. ?Mina olen valmis uute juhtidega koos töötama, kui ainult minu teeneid vajatakse,? lisas ta.

ERi reedel ametist lahkunud nõukogu kuldas ettevõtte tagasi kutsutud juhatuse üle vürstliku lahkumishüvitusega. Juchnewitsch saab kompensatsiooniks 1,56 miljonit krooni, mis koosneb 12 kuu palgast erastamisele kaasaaitamise eest ja sama suurest summast vallandamishüvitisena. Juchnewitschi kuupalk oli 65 000 krooni.

Karniolile samal põhimõttel makstav hüvitis on kokku 616 000 krooni. Karniol teenis kuus 34 000 krooni.

Kaido Simmermann saab BRSi ettepanekul erastamispreemiat 15 kuupalga ulatuses, millele lisandub 12 kuupalga suurune vallandamishüvitis, kokku 1,35 miljonit krooni. Simmermanni kuupalk oli 50 000 krooni.

Ajutiselt ametisse määratud viieliikmelise juhatuse esimees Currie sai nõukogult ülesande leida paari kuuga ERile uue juhatuse liikmed ja tegevusvaldkondade juhid.

Currie on töötanud kolmes USA suurimas raudteefirmas opereerimisvaldkonna võtmepositsioonidel 38 aastat. Seejuures töötas CSX Transportationis Currie alluvuses ERi erastamise skandaalselt lõpetanud Rail Estonia juht John Orrison.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing