Reede 20. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Trigon: jaekaubanduse kasv viitab pigem struktuurimuudatusele

03. september 2001, 13:34

Trigon Marketsi peaanalüütik Toomas Reisenbuki hinnangul viitab 2. kvartali jaekaubanduse 14%ne kasv pigem struktuurimuudatustele kaubanduses kui tarbimise hoogsale kasvule.

Reisenbuki sõnul on mõnda aega olnud jaekaubanduse valdkonna kiiremini kasvavateks komponentideks autode ning toidukaupade müük. Viimasel neist on jaemüügi kogumahus kõige suurem osakaal.

Tänavu 2. kvartalis oli jaemüügi maht esialgsel hinnangul 6,9 miljardit krooni, sellest 2,7 miljardit krooni andis toidukaupade müük, mis on püsivhindades arvestatuna viiendiku võrra enam kui mullu samal perioodil.

'Seoses kaubanduspindade väga suure laienemisega viimase 1,5 aasta jooksul on jaekaubandusettevõtted muutunud konkurentsivõimalisemaks võrreldes turgudega,' selgitas Reisenbuk Trigoni hüpoteesi. 'Ilmselt on turukaubanduse osakaal vähenenud, aga inimesed rohkem ei tarbi.'

Analüütiku sõnul ei näita ka leibkonnauuringud olulist tarbimise kasvu ning seega on jaemüügi kasv toiduainete osas tõenäoliselt ikkagi seletatav struktuuriliste muudatustega kaubanduses.

Tänavu 2. kvartalis kasvas hulgimüügi maht võrreldes sama ajavahemikuga mullu jooksevhindades mõõdetuna 7% 16,4 miljardi kroonini.

'Kasv ei ole väga muljetavaldav kui seda diskonteerida tarbijahinnaindeksiga,' tõdes Reisenbuk.

Ta lausus, et kui lisandunud 7%line inflatsioon maha arvata, siis on hulgimüügi kasvunumber isegi kehvapoolne üllatus.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing