Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ilmakartlik õhupallireklaam tõusuteel

    Vihmane ja tuuline ilm on põhjus, miks Eesti taevaalune õhupallidest tühi on ja firmade reklaamiraha tele, raadio ja ajalehtede peale kulub.
    ?Lootsime kevadisest reklaamikampaaniast rohkemat,? ütles õhupallireklaami vahendava OÜ Markii projektijuht Alger Vedles. ?Paar korda on lendamas käidud, aga praegu suhtuvad reklaamiandjad õhupalli ilmakartlikkuse tõttu kui ebakindlasse investeeringusse.?
    Lennuluba anti näiteks nädalavahetusel Keila Cup 2001-l võistelnud kuumaõhupallidele eeldusel, et vihma ei saja ja tuule kiirus on alla 5 m/s, seega kehva ilma korral jäänuks reklaamitellijad pika ninaga.
    ?Eestis võib kuumaõhupall õhku tõusta 40 päeval aastas,? ütles Eesti ainsa kuumaõhupallide võistluse tehniline direktor Alo Sirp. ?See, et kahel aastal järjest on ilm lubanud võistelda, on pigem õnnelik juhus.?
    Eesti õhupallisõitjatest ainukesena rahvusvahelist lennuettevõtja sertifikaati omava OÜ Aerostate kuumaõhupallipiloodi Annes Poolma sõnul sobivaid lennupäevi Eestis siiski jätkub. ?Siin saab lennata 100?120 päeval aastas,? kinnitas ta.
    Lõunanaabrite juures näeb õhupalle lendamas sagedamini. ?Leedus lennatakse kuumaõhupalliga peaaegu igal nädalavahetusel,? ütles Keilast pärit lennuentusiast, OÜ Aerosport juhatuse esimees Sergei Usanov. Ka võistlusel Keila Cup osalenud 11 pallist pärines Eestist vaid kaks, ülejäänud esindasid Lätit ja Leedut.
    Alger Vedlese sõnul on Eestis kümmekond, Leedus aga 40-50 õhupalli. ?Lähiaastal on meilgi oodata õhupallihuvi kasvu,? ennustas ta siiski. ?Juba praegu tellitakse õhupallilende sünnipäevadeks ja muudeks üritusteks.?
    Huvi suurenemist kuumaõhupallireklaami vastu kinnitas ka maist saadik sellele panuse teinud Liviko turundusdirektor Janek Kalvi. ?Kui kevadel alustasime, oli sellist reklaami vähe, nüüd juba tunduvalt rohkem,? ütles ta.
    Kalvi sõnul on Liviko kaalunud ka oma õhupalli ostmist, samas kardetakse, et selle reklaamiviisi leviku korral muutub reklaamija vähem märgatavaks.
    Liviko kirjadega pall lendas ka Keilas toimunud võistlusel, seda küll mitteametlikult, lende tegi ka Tavidi valuutavahetuse kirjadega kuumaõhupall Annes Poolma piloteerimisel.
    Poolma sõnul investeeris OÜ Aerostate palli mitusada tuhat krooni, tegemist on 15 aasta vanuse lennuvahendiga. ?Kavatseme varsti uue palli osta ja pakkuda reklaamiandjale miljoni krooni eest tema nime kandvat palli koos kompleksreklaamiteenuse ja vähemalt kolmeaastase kasutamisega,? rääkis Poolma.
    Ajal, mil huvi kuumaõhupallide vastu veel väikene, saab tunni-paari pikkuse õhupallilennu teha 1400?3000 krooni eest, OÜ Markii pakutava reklaamikanga ruutmeeter maksab 150?200 krooni. Väiksem reklaamkangas õhupallil on 5×9 meetrit, suur kolm korda suurem ja selle valmistamine maksab ca 25 000 krooni.
    Paremaid aegu Eesti õhupallinduses ootavad reklaamivahendajate kõrval ka õhupallurid. ?Tahame õhupallisõiduga raha teenida,? ütles Eesti üks tipplendajaid ja instruktoreid Sergei Usanov
    Keilas toimunud võistluseks paigaldas Sergei Usanovi pallile oma logo hüpermarket Primo. ?Aeg-ajalt me sponseerime seda õhupallimeeskonda,? rääkis Primo tegevdirektor Peeter Ranne. ?Alguse sai asi siis, kui Primo avamise puhul 1999. aasta mais õhupall nädala meie maja katusel oli.?
    Lendava reklaami hinna kohta väitis Ranne, et see pole väga kõrge, tulemus aga kindlasti märgatav. ?Ajalehereklaam võib kahe silma vahele jääda, aga tavaliselt suurte ürituste ajal lendav õhupall mitte,? sõnas Ranne.
    Ranne on reklaamiandjana ka ise õhupalliga sõitmas käinud ja peab elamust vahvaks. ?Soovitan kõigile, kel võimalus tekib,? ütles ta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.