Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Balti laevaremonditehas jätab Leedu tehase juhtkonna ametisse
?Praegune juhtkond on võimeline tehast juhtima,? sõnas Berman. ?Samas oleks vaja tehas ümberstruktueerida ja kindlasti osalevad selles meie inimesed.? Samuti on Bermani sõnul vaja palju investeerida Vakaru Laivu Remontase personali õpetamisse. ?Ilmselt alustame sellega juba tänavu, seni pole töötajate õpetamist sisuliselt toimunudki.?
Leedu eeliseks on Bermani sõnul aga see, et seal tegeleb mitu õppeasutust laevaremontijate ettevalmistamisega. ?Leedus on väga häid konstruktoreid ja tehnolooge,? rääkis ta.
Klaipedas asuva laevatehase ostmine annab Balti Laevaremonditehasele (BLRT) võimaluse hakata ühe oma põhikliendi Hansatee laeva Regina Baltica remontima Leedus. ?Seni pole me saanud Regina Balticat Tallinnas remontida,? rääkis Berman. ?Meie pikim ujuvdokk on selle laeva remontimiseks liiga lühike.? Seni lasi Hansatee Regina Balticat remontida Soomes.
Võrreldes Tallinnas Koplis asuva veidi rohkem kui 150meetrise dokiga on Klaipedas asuv dokk enam kui 50 meetrit pikem.
?Tehnilised põhjused olidki strateegilise ehk klientide geograafia laiendamise soovi kõrval peamiseks tehase ostmise põhjuseks,? ütles Berman.
Pangad laenavad meile meeleldi raha, sest me maksame selle tagasi, kommenteeris Berman tehingu rahastamist.
Aktsiaostutehingu rahastajana tõi Berman nimeliselt esile Parekss Banka, kelle käest ostis BLRT peaaegu 65% Leedu tehase aktsiatest.
Samas ei ostnud BLRT Klaipedas asuva Vakaru Laivu Remontase aktsiaid ainult pangalaenu, vaid ka oma teenitud kasumi eest, kinnitas Berman.
Aktsiate ostmiseks kulus umbes 350 miljonit krooni.
Autor: ÄP